Ojetý VW Phaeton. Levná limuzína, která se nakonec může dost prodražit. Vyplatí se nad ní uvažovat?

Přidat na Seznam.cz

VW Phaeton se přestal prodávat v roce 2016. Dnes je k dostání z druhé ruky od 120 000 korun. Je však velký sedan vůz, který by se dal doporučit? Na tuto otázku nachází odpověď web Auto Bild.

Během 15 let existence našlo na celém světě kupce pouze 84 235 exemplářů VW Phaeton, a to navzdory fantastickému interiéru a důkladné modernizaci modelu v letech 2007, 2010 a 2014.

Takové auto už pravděpodobně nikdy nebude existovat jako VW. Sedan, ručně montovaný v drážďanské továrně Transparent, vypadá jako z masivu a je legitimním nástupcem Mercedesu třídy S 140. Ze stejné výrobní linky příležitostně sjížděla i aristokratická firemní sestra Bentley Continental Flying Spur. Váha potvrzuje přehnanou konstrukci. I základní verze vozu Phaeton váží 2100 kilogramů.

Údržba vozu VW Phaeton vyžaduje finanční rezervu

Přesto jsou stabilní motory 3.0 TDI poměrně úsporné. Při opatrné jízdě stačí přibližně devět litrů nafty na 100 kilometrů. Benzínové motory V6 jsou žíznivější, ale ne rychlejší. Verze s benzinovým osmiválcem s výkonem 335 koní, dieselový desetiválec TDI s výkonem 313 koní a dva výkonnostní modely benzinového dvanáctiválce s konfigurací W12 s výkony 420 a 450 koní nabízejí vysoký jízdní komfort, ale jejich údržba je ještě dražší. I když je dnes snadné pořídit ojetý vůz za cenu kolem 120 000 korun, potřebujete finanční rezervu na údržbu.

Některé vozy po 200 000 kilometrech vypadají opotřebovaně, lak je druhořadý, kožená sedadla jsou popraskaná a zanedbaná. Ačkoli je pod kapotou zjevně stále plných 240 koní, palubní počítač často hlásí problémy se vzduchovým odpružením, osvětlením a brzdami. Navíc infotainment je v posledním tažení.

Levný VW Phaeton nemusí být vždy ten nejlepší

Někteří původní majitelé bohužel často ignorují pravidelnou údržbu. V těchto případech hrozí riziko nákladných nevyřízených oprav. Složitá konstrukce vyžaduje vyškolené odborníky a ne všechny servisy VW znají detaily vrcholného modelu, který byl vyřazen před několika lety.

Ti, kteří kupují levně, obvykle investují do následné opravy závad snadno 100 000 korun. Proto je vhodné hledat lepší, a ne levnější vůz. Důležitým argumentem pro koupi je kompletní kontrolní kniha, někdy totiž péče o údržbu skončila s vypršením leasingové smlouvy. Tato vozidla mohou být špatnou volbou a často jsou vhodná pouze na náhradní díly.

Zdroj: autobild.de