Ojetý Peugeot 508 (2010-2018). Má cenu ho koupit? Závady, výhody, vady, situace na trhu

Přidat na Seznam.cz

S novým Peugeotem 508 vypadá předchozí generace tohoto vozu konzervativně a nudně. Přesto existuje mnoho argumentů ve prospěch předchozí pětistovky, které umožňují považovat tento vůz za zajímavou nabídku ojetého vozu střední třídy.

První generace vozu Peugeot 508 debutovala v roce 2010 a současně nahradila modely 407 a 607. Vůz byl postaven na podvozku Citroen C5, jak napsal server Auto Bild. Čtyři roky po uvedení na trh prošel model 508 faceliftem, který zahrnoval změny designu nárazníků, masky chladiče, předních a zadních světel a mírně rozšířenou výbavu. Vůz byl k dispozici jako sedan a kombi (debutoval rok po sedanu) a vyráběl se až do roku 2018.

Exteriér a interiér

Eleganci siluety modelu 508 lze jen těžko popřít. Po téměř deseti letech od svého debutu vypadá vůz stále svěže a dokáže zaujmout. Poněkud konzervativní styl ve srovnání s jeho nástupcem lze jen stěží považovat za chybu. Ani o interiéru nelze říci nic špatného. Je poměrně prostorný a z materiálů srovnatelných s německou konkurencí. Lidé s výškou nad 185 cm si budou v sedanu stěžovat na nedostatek místa nad hlavou vzadu.

Sedadla jsou mimořádně pohodlná, mají široký rozsah nastavení a i v základní variantě dobrou boční oporu. Zavazadlový prostor je poměrně prostorný, sedan má 515 litrů, kombi o 45 litrů více. Hybridní varianta RXH je na tom v tomto ohledu hůře, protože její baterie omezují objem zavazadlového prostoru na velmi průměrných 400 litrů.

Uživatelé modelu 508 si pochvalují odhlučnění interiéru, zejména v benzinových variantách není motor téměř slyšet. Vůz byl k dispozici v několika výbavových verzích – Active, Allure, GT a RXH. Většina vozů je dobře vybavena. Nejzajímavějšími prvky jsou head-up displej (na skle vysouvaném z kokpitu), aktivní systém řízení, sedadlo řidiče s masáží a čtyřzónová automatická klimatizace. Poruchy zařízení jsou méně časté než v modelu 407, ale přesto je důležité před nákupem zkontrolovat všechny jeho součásti.

Motor a podvozek

Přibližně 90 % nabídky na trhu s ojetinami jsou diesely. A to je dobře, protože vznětový motor je nejlepším zdrojem výkonu pro model 508. Doporučujeme zejména motor 2.0 HDi, který nabízí dobrý kompromis mezi jízdní dynamikou a spotřebou paliva. Slabší motor 1.6 HDi je vhodný do města, mimo něj bude výkon vozu průměrný.

Důležité je, že filtry pevných částic představují menší problém než u předchůdce. I taxikáři jezdící s tímto modelem přiznávají, že systém jejich vypalování je propracovaný, což umožňuje bezstarostné a časté jízdy po městě. Jediný dostupný zážehový motor 1.6 je k dispozici v přeplňované i atmosférické verzi. V každém případě má přímé vstřikování, což ztěžuje a prodražuje instalaci LPG. Kromě toho je tento motor vysoce rizikovou volbou. Především kvůli vadnému časování, které často nevydrží ani 100 000 km.

Samostatnou otázkou je hybridní varianta. Dodával se pouze ve verzi RXH a skládal se z motoru 2.0 HDi o výkonu 163 koní a elektromotoru o výkonu 37 koní pohánějícího zadní nápravu. Hybrid je jedinou verzí s pohonem všech kol, ale jeho smysl je sporný. Běžný diesel spaluje tak málo, že je těžké akceptovat větší konstrukční složitost a mnohem menší zavazadlový prostor hybridu. Převodovky jsou poměrně bezproblémové, i když bychom doporučovali vyhnout se automatizované převodovce z nejslabších naftových a benzinových variant – nepracuje hladce a opravy řídicího systému jsou drahé.

Podvozek je naladěn poměrně tuze, takže ti, kdo hledají komfort typický pro Francouze, mohou být zklamáni. Přední zavěšení je v závislosti na verzi založeno na vzpěrách McPherson nebo na víceprvkovém systému (pouze GT). Vzadu je v každém případě víceprvkové zavěšení.

Situace na trhu

Z vozů, které jsou v současné době na prodej, tvoří více než polovinu vozy z českých autobazarů. Potěšující je také skutečnost, že manažeři vozových parků volili Peugeot 508 méně často než například Škodu Octavia nebo Opel Insignia. Z tohoto důvodu je snazší najít auto od soukromého uživatele než v jejich případě.

Ačkoli existují vozy za 120-180 tisíc Kč, je třeba k nim přistupovat opatrně. Mohou mít nehodovou historii a nedoložený počet najetých kilometrů. Bezpečnější jsou ty, které stojí 200 tisíc Kča více. Od 230 tisíc Kč si můžete koupit dvoulitrový diesel ve verzi Allure z doby před faceliftem s nájezdem nepřesahujícím 200 tisíc km. Nejdražší jsou vozy z konce výroby, se symbolickým nájezdem kilometrů a nejvýkonnějšími diesely pod kapotou.

Peugeot 508 první generace je úspěšný model, který je plnohodnotným hráčem v segmentu D. Ve většině jeho verzí se názory na selhání francouzských vozů nepotvrzují. Náš tip – 2.0 HDi s výkonem 140 koní po faceliftu.