Ojetý Passat B8. Kultovní dálniční koráb, který při správné koupi potěší řidiče a ušetří peníze
Volkswagen Passat B8 je možná poslední inkarnací tohoto v mnoha kruzích téměř kultovního vozu. Současná nabídka je omezena na několik verzí a budoucnost nevypadá optimisticky. Který motor zvolit a kterému se vyhnout?
Zde vše záleží na tom, jak byl vůz používán, protože několik let nedbalosti ze strany současného uživatele a vyhýbání se servisu by mohlo vést ke špatnému stavu vozu, píše web Motofakty.
Proč? Je třeba si uvědomit, že Passat není městský vůz a nízký počet najetých kilometrů je vzácný nebo… podvodný. Passat se vznětovým motorem, zejména ve variantě Variant, je doslova žroutem dálničních kilometrů. Při správném používání a péči o něj může mít i vysoký počet najetých kilometrů mírnější účinek než nízký počet najetých kilometrů při nedbalosti majitele.

U dieselů samozřejmě selhává především příslušenství – včetně systému recirkulace výfukových plynů a filtru pevných částic. Životnost rozvodového řemene udávaná výrobcem přesahuje 200 000 km, ale mechanici doporučují kontrolu a případnou výměnu přibližně každých 150 000 km. Nová generace motoru 1.4 TSI již nemá problém s praskáním pístů a motor 2.0 TSI s jinými pístními kroužky a po několika modernizacích již nespaluje velké množství oleje.
Za pozornost stojí stav převodovek DSG, u nichž je mechatronika Achillovou patou. Pokud je řazení doprovázeno škubáním, vyplatí se provést důkladnou kontrolu, abyste nekoupili potenciální díru na peníze. Občas se objeví problémy s elektronikou, kdy se objeví chyby aktivního tempomatu nebo systému Front Assist, které však po opětovném nastartování zmizí.

Ne každý je příznivcem Passatu, ale pokud hledáte solidní a prostorný vůz segmentu D, vede k nabídce Volkswagenu mnoho cest. Není divu, že i přes svou nevzrušivou povahu a několik technických problémů patří k nejzajímavějším nabídkám pro vozy staré několik let. Kromě toho je to přece jen stále platná generace a faceliftované a špičkové modely mohou mít lepší výbavu než některé konkurenční vozy přímo z showroomu.
Použité Volkswagen Passat B8 výhody:
- velmi pěkný styling, zejména ve vyšších verzích;
- pohodlný a velmi dobře vybavený interiér;
- dostatek prostoru, velký zavazadlový prostor, praktická řešení;
- mnoho verzí motoru a karoserie + speciální verze, např. Alltrack;
- obrovská nabídka na trhu s použitým zbožím.
Ojetý Volkswagen Passat B8 nevýhody:
- musíte si dávat pozor na silně používané modely po uvedení do provozu;
- některé vozy servisované mimo autorizovaný servis (bez aktualizací, servisních úkonů atd.).
Zdroj: motofakty.pl