Reklama a spolupráce:   Reklamní články   SEO články   Zpětné odkazy   Bannerová reklama  

MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
  • Auta
  • Tipy a triky
  • Ojetiny
  • Zajímavosti
  • Motorky
Zdroj

Ojetý ostrý sporťák BMW M3 E46 (2000-2006). Tipy, triky a typické závady

Přidat na Seznam.cz

BMW, E46, M3

Po úspěšné a fanoušky značky dobře přijaté druhé generaci modelu M3 přišel v roce 2000 čas na další inkarnaci německého sporťáku. BMW nabídlo evoluci, nikoli revoluci. Dnes je to jedno z nejúžasnějších typů M, které si můžete koupit za rozumné peníze.

Motory v BMW M3 E46

BMW M3 používalo jediný zážehový motor o objemu 3.2 litru ve dvou výkonových variantách a to 343 koní ve standardní verzi a 360 koní ve verzi CSL

Základní informace

BMW M3 debutovalo tři roky po uvedení modelu E46 na trh a rok před jeho faceliftem, který však facelift M3 nezahrnoval. To znamená, že vzhled (např. světlomety) a základní konstrukční prvky jsou společné s předfaceliftovým BMW řady 3. Pouze zadní světla byla změněna na to, co měla faceliftovaná řada 3, ale až v roce 2003. I tak se vozy výrazně liší, protože M3 má mimo jiné rozšířené blatníky, vyboulenou kapotu, nové nárazníky a větší prahy. Vůz byl samozřejmě vyzbrojen vším, co je pro takové modely typické, tj. bylo změněno celé odpružení a brzdový systém.

Foto: BMW

Pod kapotou vozu se nachází atmosférický řadový šestiválec S54B2 se systémem VANOS. Tovární výkon činí 343 koní, v limitované variantě CSL pak 360 koní. Ten je odpovědí na Porsche 911 GT3, vůz zaměřený především na okruhy. Pro rok 2005 bylo možné objednat některé díly z CSL, například brzdový systém, pro standardní M3.

Jednou ze zajímavějších možností modelu byla automatizovaná šestistupňová převodovka SMG, která byla elektrohydraulicky ovládaná. Svým fungováním se měla podobat závodním sekvenčním převodovkám, ale nebyla tak rychlá a s rostoucím počtem ujetých kilometrů byla stále pomalejší. Přesto si zákazníci tuto možnost rádi vybrali (téměř polovina prodaných vozů) a u modelu CSL byla standardem. V praxi stále řadí rychleji než průměrný řidič ručně.

Provoz, recenze a závady

Koupě BMW M3 E46 je často jen začátkem dobrodružství s jedním z nejlepších sportovních vozů 21. století. Málokdy se stane, že je vůz v perfektním stavu, a jen v takovém stavu může poskytovat potěšení z jízdy. Modely dostupné na východoevropském trhu mají někdy najeto více než 200 000 km, což nemusí nutně znamenat, že jsou již nepoužitelné. Každá součást mohla být opravena mnohem dříve.

Foto: BMW

Navzdory zdání, že je to jinak, není motor tak kultivovaný jako například běžný nesportovní šestiválec BMW. Má poměrně dost problémů, ale ty se obvykle po těchto 20 letech servisu odstraní. Bohužel právě v tom spočívá úskalí „sběratelských“ vozů s minimálním počtem najetých kilometrů, které mohou mít stále tovární vady.

Pozdější modely měly poruchový systém VANOS a vadná těsnění. Po 14-20 letech od výroby může být motor v nejrůznějším stavu. Od repasovaného až po mrtvolu, která ztrácí výkon, ale při vizuální kontrole se to neprojevuje. Takové auto je dobré koupit u opravdu dobrého odborníka.

Další věcí je převodovka. V důsledku intenzivního používání již možná také potřebuje generální opravu, přičemž převodovka SMG situaci ještě více komplikuje. Dále je třeba zkontrolovat hnací hřídel a jeho klouby a také diferenciál. Tento je připevněn na podpěře, která má tendenci se vytahovat. Samozřejmě by se nemělo zapomínat na spojku. Zdánlivě klišé, ale je třeba pamatovat na dvouhmotové kolo, které lze také vyměnit. I výměna součástí zavěšení bude stát několik tisíc zlotých.

Foto: BMW

Díky tomu přestanou vadit elektrické závady a další drobné detaily. Velmi důležité je také zkontrolovat stav celé karoserie. To není stejné jako u řady 3, která má tendenci korodovat. Přenáší se zde různá zatížení díky sportovní jízdě, a proto může například podlaha praskat.

Při koupi takového vozu si prostě musíte uvědomit, že každý díl může stát mnohonásobně více než u běžné řady 3, a navíc je vystaven mnohonásobně většímu namáhání. Nejčastěji musí být originální a montáž musí být provedena v souladu s uměním. Ušetřit pár desítek tisíc se může vyplatit vydáním několika stovek tisíc.

Typické závady BMW M3 E46

  • Poruchy systému VANOS v motoru,
  • roztržené uchycení zadní nápravy,
  • rozbitý podvozek,
  • oddělení rozvodového řetězu,
  • Poruchy převodovky SMG,
  • opotřebované součásti převodovky

Doporučujeme ojetý vůz kupovat raději u specialisty na BMW a vyvarovat se koupi vozu za výhodnou cenu bez důkladné prohlídky odborníkem. Optimální cena by měla přesahovat 700 tisíc korun.

Zdroj: WhatCar

Diskuze Vstoupit do diskuze

Zdroj

Slovák Jozef Kabaň končí ve VW. Generálnímu řediteli se nelíbila jeho práce

Zdroj

Nástupce Passatu poodhalován. Debut nového Volkswagenu ID.7 se blíží

person holding black smartphone

Prodejci častěji lžou kupujícím při prodeji ojetého vozu. Nebudete věřit, co všechno se děje

man holding engines

Tyto vozy se porouchaly dříve, než najely sto tisíc kilometrů. Raději se jim vyhněte

Zdroj

Volkswagen varuje, že krize čipů bude mít negativní vliv na prodeje i v roce 2023

Zdroj

V roce 2022 překonali svůj rekord. Obliba společnosti AAA Auto roste

Zdroj

Lexus RX hravě nasbíral v Euro NCAP pět hvězdiček, ale výsledek si zaslouží komentář

Alextredz

Jednoduchý trik zachraňuje životy na silnicích. Takto funguje holandský grip

Zdroj

Už žádné další elektromobily na palubě trajektů. Firmy zakázaly jejich přepravu z bezpečnostních důvodů


  • Zdroj: BMW
Foto:

Čtěte také

  • falseTrápí vás znečištěná střecha? Vysokotlaké přístroje a pískování ji uvedou do zpět do perfektního stavu
  • Anna StampfliPerlové náramky i náhrdelníky si vás podmaní svou krásou
  • Denys GromovVodní dýmky mají oproti cigaretám celou řadu pozitiv
  • Leon SeibertSprávně zvolené kouřovody zajistí efektivní a bezpečné vytápění
  • Austin DistelNevíte si rady, jakou realitní kancelář zvolit? Držte se známých jmen 

MotorGuru.cz
  • Reklamní články
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2023