Ojetý Opel Corsa F (2019 – současnost): Který motor se vyplatí zvolit?

Přidat na Seznam.cz

Koupě rok či dva starého vozu je potenciálně velmi dobrou investicí, protože za mnohem nižší cenu získáte téměř nový vůz s nízkým počtem najetých kilometrů.

Kromě toho doba čekání na nový vůz v autosalonu často přiměje kupující, aby se poohlédli po čerstvém exempláři z druhé ruky. Je Opel Corsa F vhodným materiálem pro ojeté městské auto?

Interiér a exteriér

Opel Corsa, který je stále ještě šestou generací, je jedním z prvních vozů značky, který se může pochlubit skutečně zajímavým designem. Model 2019 sice ještě nemá nedávno představenou specifickou přední část s názvem Opel Vizor, ale to nic nemění na tom, že může zaujmout. Opel Corsa, Peugeot 208 a DS3 Crossback jsou si sice velmi podobné vozy, technicky téměř dvojčata, ale stylisticky se diametrálně liší. Corsa je ze všech tří vozů zdaleka nejklidnější, což může být pro mnoho kupujících velkou výhodou. DS 3 Crossback je velmi avantgardní, píše web Motofakty.

Naproti tomu Peugeot 208 je zcela moderní a interiér s malým volantem a panelem s hodinami vyvýšeným nad jeho věnec mnohým nahání strach. Corsa je stále klasikou, a tak si získává nové příznivce. Ostře vykreslené stínítka světlometů, agresivní nárazník u varianty GSi Line, spousta výrazných křivek a kompaktní, dynamická silueta. To vše opravdu může zaujmout.


Interiér je také pravý Opel s nádechem stylistického šílenství. Není to mnoho, jen tu a tam špetka, ale tento kousek stylistické svobody v nabídce německého výrobce chyběl a Corsa VI vnesla do portfolia hodně svěžesti. Stylisticky má samozřejmě daleko ke kosmickému kokpitu modelu 208, ale o oku lahodící prvky a zpracování není nouze. Středová konzola je orientována směrem k řidiči, obrazovka je elegantně integrována do středového panelu, díky čemuž nevyčnívá nad obrys palubní desky, hodiny, ačkoli jsou tradiční, jsou vyvedeny estetickým způsobem. Verze GSi Line nepostrádá výrazné vložky a akcenty a díky tomu vypadá celek opravdu skvěle.

Na to, že vůz segmentu B měří na délku 4060 mm, je v interiéru dostatek místa. Cestující na zadních sedadlech samozřejmě nebudou mít pohodlí a dlouhá cesta nepřipadá v úvahu, ale pokud se vejdou dovnitř, krátkou jízdu bez problémů přežijí. Objem zavazadlového prostoru je 309 litrů ve standardním uspořádání a 1015 litrů po sklopení opěradel lavic. To je o 24 litrů více než u jeho předchůdce. Pro srovnání, Peugeot 208 nabízí 311 litrů a Volkswagen Polo 351 litrů. Renault Clio současné generace s objemem 391 litrů poráží konkurenci na hlavu.

Těžko si také stěžovat na kvalitu materiálů, která je na slušné úrovni. Aktuálně nabízené generace vozů segmentu B někdy pozitivně překvapí vybranými materiály, výbavou a řešeními a musíme uznat, že Opel Corsa v tomto srovnání dopadá docela pozitivně.

Motory a hnací ústrojí

Je třeba připomenout, že Opel Corsa je prvním modelem německého výrobce, který vznikl od nuly po fúzi s koncernem PSA. Důkaz této spolupráce je samozřejmě vidět na první pohled, protože v nabídce jsou pohonné jednotky známé mimo jiné z Peugeotu 208. Ba! Dokonce i prvky interiéru jsou stejné, nemluvě o společné podlahové desce CMA. Vůz se vyrábí v továrně Opel ve španělské Zaragoze a v testech Euro NCAP získal 4 hvězdičky. Pokud se vrátíme k motorům, základním agregátem je 1.2 s výkonem 75 koní a manuální pětistupňovou převodovkou. Takový motor je pro jízdu po městě dostačující, ale pokud někdo plánuje s tímto vozem jezdit na delší trasy nebo dává přednost dynamické jízdě, je určitě lepším řešením verze o výkonu 100 koní se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.

Velmi zajímavý a lákavý je model s motorem 1.2 o výkonu 130 koní, což u tohoto malého vozu znamená opravdu velkou zábavu při jízdě. Je však třeba připomenout, že tento motor je k dispozici pouze s automatickou převodovkou, což bohužel zvyšuje pořizovací cenu a sehnat takovou variantu v dobrém stavu může být problém. Opel Corsa nabízí také vznětový agregát 1.5 o výkonu 102 koní se šestistupňovou manuální převodovkou, který však není příliš oblíbený a často tyto verze končily ve vozových parcích. V nabídce je také možnost pro ty, kteří sní o elektromobilu. Corsa-E s výkonem 136 koní a baterií o kapacitě 50 kWh. Bohužel vůz v této verzi byl (a stále je) poměrně drahý, ale možná se vám podaří najít ojetou verzi s nízkým počtem najetých kilometrů.

Typické závady a situace na trhu

Šestá generace Opelu Corsa netrpí žádnými opakujícími se běžnými neduhy. Jedná se o čerstvý vůz a jeho vhodné používání vede k bezproblémovému a bezporuchovému provozu pohonu a ostatních komponentů. Občas se objevují stížnosti na špatné uchycení dílů karoserie nebo špatné těsnění například mezi víkem zavazadlového prostoru a nárazníkem, ale pokud se na problém přišlo včas, byl obvykle odstraněn v rámci záruky. Z hlediska pohonných jednotek byla velmi oblíbená varianta motoru 1.2 s výkonem 100 k a manuální šestistupňovou převodovkou. Je dostatečně úsporný a dynamický pro většinu aplikací.

Na sekundárním trhu, například na oblíbeném webu s automobilovými inzeráty, najdeme překvapivě velké množství inzerátů – poměrně dost přes 200. Za exemplář z prvního roku výroby, tedy 2019, s nájezdem kolem 30 000 km, s motorem 1.2 o výkonu 75 koní, musíte zaplatit necelých 50 000 zlotých. Za 100koňovou variantu GS Line s méně než 10 000 km musíte zaplatit ještě o 20 000 PLN více.

Souhrn

Opel Corsa je mimořádně oblíbený vůz, ačkoli současná generace se v našich ulicích ještě nestačila natrvalo usadit. Ty předchozí jsou k vidění velmi často, i když verze F bude také stále oblíbenějším modelem, a to i ze sekundárního trhu. Je to bezproblémový, dobře vybavený a dobře vyrobený vůz, který s motorem o výkonu 100 nebo 130 koní překvapuje svou dynamikou a poskytuje spoustu zábavy při řízení. Ceny jsou sice stále vysoké, ale nalezení exempláře s nízkým počtem najetých kilometrů stojí za zvážení nákupu jako alternativa k novému modelu ze showroomu, na který musíte čekat mnoho měsíců.

Výhody:

  • velmi příjemný na pohled styling
  • kvalitní materiály a design
  • Úsporné a dynamické motory (kromě verze 75 koní)
  • Vysoká spolehlivost a bezproblémový provoz
  • velkou nabídku na sekundárním trhu

Nevýhody:

  • poměrně vysoké ceny za dobře vybavené verze
  • kufr není největší

Zdroj: motofakty.pl