Reklama a spolupráce:   Reklamní články   SEO články   Zpětné odkazy   Bannerová reklama  

MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
  • Auta
  • Tipy a triky
  • Ojetiny
  • Zajímavosti
  • Motorky
Zdroj

Ojetý Hyundai i30 druhé generace má stále co nabídnout. Proč je lepší než VW Golf?

Přidat na Seznam.cz

Hyundai, i30, rady, recenze

Hyundai i30 druhé generace debutoval v roce 2011 a všechny překvapil svým stylem, který ve srovnání s předchůdcem vypadá, jako by se Korejci nechali unést. Je však důležité vědět, že vůz byl vyvinut v Evropě, v německém centru společnosti Hyundai. Důvodem je přizpůsobení modelu vkusu evropských zákazníků a vytvoření co nejlepšího konkurenta modelu Golf.

Hyundai i30 měří na délku 430 cm a rozvor náprav 265 cm. Karoserie kombi je o 18 cm delší. Zavazadlový prostor hatchbacku nabízí objem 378 litrů a zavazadlový prostor kombi 528 litrů.

Z hlediska prostoru v kabině se však od Golfu mírně odlišuje, zejména v zadní části, ale ani zde nejsou žádné zásadní rozdíly. Vůz stále nabízí vysokou úroveň cestovního komfortu, velmi snadné ovládání a velkou praktičnost kabiny. Uvnitř je vůz uspořádaný a skladný a kvalitní materiály vás přesvědčí o jeho koupi.

Foto: Hyundai

Až do konce výroby v roce 2017 neměl model i30 žádné technické nedostatky, kromě výkonnějších variant motoru. Varianta 1.6 T-GDI se dodávala především ve vzácné sportovní třídveřové verzi, zatímco diesely výkonem neoplývaly. Zejména motor 1.4 CRDi, který není pro tento vůz zcela vhodný.

Základní benzinové motory 1.6 jsou také pomalé, ale poměrně úsporné, a verze MPI mohou být poháněny plynem. Je to základní motor pro jiné než městské ježdění. Na druhou stranu má atmosférický motor GDI lepší výkon a vypouští méně zplodin, ale plyn LPG se již nedoporučuje. U tohoto motoru se vyplatí sledovat hladinu oleje. Jednotky z počátku výroby mohou mít opotřebovanou olejovou vanu.

Mezi diesely lze vybírat z různých výkonových variant. Čím výkonnější, tím menší je pravděpodobnost, že sloužil ve vozovém parku. Je však třeba vědět, že ani varianta s výkonem 136 koní není dynamická ani nijak zvlášť úsporná. Na druhou stranu je odolný a málokdy se porouchá. Typické závady se týkají sítka v palivové nádrži a filtru DPF. Všechny motory mají odolný rozvodový řetěz.

Foto: Hyundai

Za zmínku stojí, že verze s manuální převodovkou nemají dvouhmotový setrvačník. Varianty GDI a diesely s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT ano. Obě tyto převodovky bohužel nemají tak dlouhou životnost jako motor a může být nutná výměna ložisek (manuální převodovka) nebo oprava ovládacích prvků (automatická převodovka). Klasická automatická převodovka byla kombinována pouze s benzinovým motorem 1.6 MPI a dieselovým motorem 1.6 o výkonu 128 koní.

Podvozek modelu i30 je vybaven klasickými vzpěrami MacPherson a víceprvkovou zadní nápravou, takže ani o jízdních vlastnostech nelze říci nic špatného. Na druhou stranu má Hyundai charakteristiku posunutou více směrem ke komfortnímu a měkkému odpružení než Golf. V kritických situacích se řídí dobře, ale ne dokonale, protože měkké odpružení ubírá vozu na pocitu z jízdy. Aby toho nebylo málo, ani na velkých nerovnostech se i30 nechová ideálně, protože odpružení má poměrně malý zdvih.

Podvozek a brzdové komponenty se u tohoto modelu poměrně rychle opotřebovávají, ačkoli se nejedná o nákladné závady. Nejčastěji je třeba vyměnit táhla stabilizátoru a ložiska tlumičů. Ty jsou zodpovědné za hlasité chrastění. Ložiska zadních kol také poměrně brzy vypovídají službu. Vůz je dobře chráněn proti korozi, což je oproti jeho předchůdci velké zlepšení. Má však měkký, křehký lak, který není příliš odolný proti nárazům kamínků.

Foto: Hyundai

Typické závady vozu Hyundai i30:

  • Poruchy multimediálního centra
  • Poruchy parkovacích senzorů
  • Netěsnosti motorů a převodovek 1.6 GDI
  • Závady DPF u vznětových motorů
  • Ucpaný filtr v palivové nádrži (diesely)
  • Zrychlené opotřebení spojky (motory 1.6)

Na co se zaměřit: verze 1.6 MPI s automatickou převodovkou, která zaručuje největší klid při provozu

Čemu se vyhnout: 1.4 CRDi je příliš slabý motor pro tento vůz

Optimální výše nákupu: od 180 tisíc korun a výš

Zdroj: Whatcar; redakce

Diskuze Vstoupit do diskuze

Zdroj

Slovák Jozef Kabaň končí ve VW. Generálnímu řediteli se nelíbila jeho práce

Zdroj

Nástupce Passatu poodhalován. Debut nového Volkswagenu ID.7 se blíží

person holding black smartphone

Prodejci častěji lžou kupujícím při prodeji ojetého vozu. Nebudete věřit, co všechno se děje

man holding engines

Tyto vozy se porouchaly dříve, než najely sto tisíc kilometrů. Raději se jim vyhněte

Zdroj

Volkswagen varuje, že krize čipů bude mít negativní vliv na prodeje i v roce 2023

Zdroj

V roce 2022 překonali svůj rekord. Obliba společnosti AAA Auto roste

Zdroj

Lexus RX hravě nasbíral v Euro NCAP pět hvězdiček, ale výsledek si zaslouží komentář

Alextredz

Jednoduchý trik zachraňuje životy na silnicích. Takto funguje holandský grip

Zdroj

Už žádné další elektromobily na palubě trajektů. Firmy zakázaly jejich přepravu z bezpečnostních důvodů


  • Zdroj: Hyundai
Foto:

Čtěte také

  • ZdrojNová doba! Vytvořte si e-shop zdarma a to navždy. Opravdu?
  • falseTrápí vás znečištěná střecha? Vysokotlaké přístroje a pískování ji uvedou do zpět do perfektního stavu
  • Anna StampfliPerlové náramky i náhrdelníky si vás podmaní svou krásou
  • Denys GromovVodní dýmky mají oproti cigaretám celou řadu pozitiv
  • Leon SeibertSprávně zvolené kouřovody zajistí efektivní a bezpečné vytápění

MotorGuru.cz
  • Reklamní články
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2023