Ojetá Felicie. Vyplatí se nad ní ještě uvažovat? Přinášíme tipy, na co se zaměřit

Přidat na Seznam.cz

Není však pochyb o tom, že společnost Škoda nyní prožívá nejzářivější období své historie, za což vděčí i Felicii, k níž se později přidala Octavia a která byla nahrazena Fábií. Felicia se prodávala skoro sedm let, takže na trhu s ojetými vozy je jich k dostání dost za lákavé ceny, píše web RAC.

Historie

Češi jsou právem hrdí na to, že se Felicií prodalo v Evropě obrovské množství – i když velkou zásluhu na tom má i Volkswagen. Ačkoli konstrukční tým tvrdí, že „95 % konstrukce bylo české“, nikdo by nepředstíral, že tak působivý vůz, jako je Felicia, by mohl být vyroben bez cizí pomoci.

Němci do vozu napumpovali přes 60 milionů marek, což byla tehdejší asi miliarda korun českých, aby se ujistili, že je správný, a pak uvolnili cestu pro instalaci nových motorů z Golfu a Pola. Ty zahrnovaly zážehové motory VW o objemu 1,6 litru a vznětové motory bez turba o objemu 1,9 litru, což jsou jednotky, které najdete v pozdějších Feliciích, zejména ve faceliftovaných modelech s novou mřížkou, uvedených na trh na jaře 1998.

Většina ojetých Felicií však bude mít vlastní hlučný, ale spolehlivý 1,3litrový agregát Škoda. Kupující si získala nízká cena a velmi nízké provozní náklady – pokud najdete dieselovou Felicii s nízkým počtem najetých kilometrů, sáhněte po ní.

Co dostanete

Vizuálně vůz vypadá jako jakési spojení VW Golf a VW Polo – což vzhledem k německému vlivu v jeho designu nepřekvapuje. Jistě, uvnitř, nebýt zvláštně umístěného volantu, byste si mohli myslet, že sedíte ve VW; většina spínacích přístrojů a mnoho prvků v interiéru je totožných.

Ani z hlediska prostoru se příliš neliší. V souladu s tradicí Škody je Felicia stejně velká jako Escort, ale v základním provedení stojí nová méně než Fiesta. Pokud se vám zdá, že na papíře to zní jako lákavý balíček, pak nebudete zklamáni ani v showroomu. Hladký, zaoblený a úhledně propracovaný styl je stejně působivý jako lícování panelů a kvalita laku.

Co se týče výbavy, i model LX o objemu 1,3 litru a výkonu 54 k dostane imobilizér motoru, zadní opěrky hlavy, vnitřně nastavitelná zrcátka a světlomety, zvukovou signalizaci zapnutí světel a zadní ostřikovač/stěrku. Model LXi o objemu 1,3 litru a výkonu 68 k mezitím přidává stereo, ochranné lišty karoserie a středovou konzolu. Na vrcholu nabídky jsou modely GLXi a SLXi vybaveny prvky jako tónovaná skla a centrální zamykání.

Na co se zaměřit

Nic moc. Podle slov experta prodejce jsou Felicie odolné. Jistě, jsou stejně dobře sestavené jako VW Polo nebo Golf – což potvrzují i interní průzkumy koncernu VW. Přesto si zkontrolujte, zda se na nich nedělají koroze, a ujistěte se, že byl řádně proveden servis. Smiřte se určitě s vyjetými tlumiči, na druhou stranu česká 1,3ka olej prakticky nežere.

Náhradní díly jsou stále poměrně levné a bohatá nabídka druhovýroby pomáhá zajistit dostatek i po tom, co se už přes dvacet let nevyrábí.

Na silnici

Na cestách působí Felicia pevně a bezpečně jako Volkswagen, a to díky aerodynamické karoserii (se součinitelem odporu vzduchu pouhých 0,34), která je i o 45 % tužší než u jejího předchůdce Favoritu. Škoda byla na svůj základní model právem hrdá.

Každý hotový vůz, než opustil továrnu, projel testovací dráhou v šesti různých podmínkách. Tento postup, který podtrhuje závazek značky Škoda ke kvalitě, se běžně používá pouze u luxusních vozů.

Celkově

Zdá se, že Felicia dává stejný smysl jako ojetá. Kvalita konstrukce VW zbavila koupi ojeté Škody rizika. Trh si tuto skutečnost uvědomil, a tak se hodnoty zpevňují.

Zdroj: rac.co.uk