Ojetá Audi A6 C6 (2005-2014). Má ještě smysl ji kupovat?
Audi A6, generace C6 se stále dobře drží, nabízí vysoký cestovní komfort a velmi bohatou výbavu. A to vše za velmi dobrou cenu. Má také docela dobré motory, což bohužel není vždy výhodou, jak píše What Car.
Rok výroby: 2004-2011 (facelift 2008)
Tržní ceny: 75 000 Kč – 280 000 Kč
Míra poruchovosti: průměrná
Provozní náklady: průměrné
Verze karoserie: sedan a kombi
Motory v Audi A6 C6:
Benzín 2.0 TFSI R4 (170 koní)
Benzín 2.4 V6 (177 koní)
Benzín 2.8 FSI V6 (190, 210, 220 koní)
Benzín 3.0 TFSI V6 (290 koní)
Benzín 3.2 FSI V6 (256 koní)
Benzín 4.2 V8 (335 koní)
Benzín 4.2 FSI V8 (350 koní)
Diesel 2.0 TDI PD R4 (140 koní)
Diesel 2.0 TDI CR R4 (136 a 170 koní)
Diesel 2.7 TDI V6 (180 a 190 koní)
Diesel 3.0 TDI V6 (224, 233 a 240 koní)
Tržní ceny třetí generace Audi A6 se značně liší. Vůz lze pořídit i za méně než 77 000 Kč, ale také za více než 280 000 Kč, a v žádném případě se nejedná o modely S nebo RS. Dobře udržovaná A6 si velmi dobře drží svou cenu a některé verze, jako například 4.2 nebo 3.0 TDI, jsou žádané. Na druhou stranu ty méně povedené, zejména ty se špatnou pověstí, jako je 2.0 TDI s vysokým počtem najetých kilometrů nebo auta s převodovkou Multitronic, v horším stavu, zejména vizuálně, stojí málo. Bohužel oprava nebo servis Audi A6 za cca 70 tisíc Kč bude stejně drahá jako u vozu za 280 000 Kč.
Pokud se vrátíme k samotnému vozu, tento model nabízí vysokou úroveň cestovního komfortu, a o to jde především. Je také prostorný a ve verzi kombi s 565litrovým zavazadlovým prostorem velmi praktický. Ačkoli má sedan o něco menší zavazadlový prostor o objemu 555 litrů, není možné do něj takto vše zabalit.
Jednou z velkých předností tohoto modelu je jeho velká odolnost. Byl vyroben ještě v době, kdy se s díly počítalo na delší dobu a počítalo se tím, že si auto majitel nechá dlouhé roky. I když to neplatí pro všechny modely. Příkladem je převodovka multitronic, která v kombinaci se vznětovými motory nevydrží déle než 200 000 km. Její fungování však zaručuje neuvěřitelný jízdní komfort. Tento model převodovky je k dispozici pouze se čtyřválcovými motory.
Pokud jde o výběr motorů, pokud vám jde o hospodárnost, měli byste se zaměřit na benzinový agregát 2.4 V6 (do roku 2008), který si velmi dobře poradí s LPG, nebo na vznětový motor 2.0 TDI se systémem common rail (od roku 2008). Ten má bohužel problémy se zadřeným palivovým čerpadlem a může dojít k nákladným poruchám. Je dobré alespoň jednou zajít na kontrolu motoru do specializovaného servisu. Co se týče dieselů, i ty lze doporučit, pokud jsou již po opravě nebo byly odstraněny všechny tovární vady.
Pokud hledáte zlatou střední cestu mezi výkonem a spotřebou paliva, jsou pro vás ideálním pohonem diesely V6 – 2.7 a 3.0 jsou příbuzné. Jedinou skutečně drahou závadou jsou vytahané rozvodové řetězy, což je třeba před koupí důkladně ověřit. Ne že by se tento problém týkal všech motorů, protože životnost řetězů je dlouhá, ale samotné náklady na jejich výměnu (kolem 60 000 Kč) by měly zvýšit opatrnost.
Kromě toho tyto jednotky vydrží obrovské kilometrové zatížení. Zvláštní zmínku si zde zaslouží také dobře udržovaný motor 3.0 TFSI, který při mnohem nižší spotřebě paliva poskytuje výkon srovnatelný s osmiválcem a v případě vážnější poruchy může i přes přítomnost kompresoru přeplňování generovat nižší náklady na opravu. Bohužel LPG k tomuto motoru nelze doporučit.
Pokud chcete mít dobrý výkon, zvolte osvědčený osmiválec, nejlépe předfaceliftovou variantu bez přímého vstřikování FSI. Vůz pak můžete vybavit systémem LPG a využívat mírné náklady na tankování. Jednotky V6 s přirozeným nasáváním bych raději nedoporučoval kvůli špatnému poměru mezi potenciálními náklady a přínosy, které nabízejí.
Ačkoli je Audi A6 obecně považováno za kultivovaný model, má své chyby. Jedním z neduhů je odpružení, které se poměrně rychle opotřebovává.
Typické závady
Poruchy hlavy, hřídele a vstřikovacího systému u vznětového motoru 2.0 TDI PD
Poruchy a netěsnosti palivového čerpadla u vznětového motoru 2.0 TDI CR
Poruchy klapek sání u dieselů V6
Poruchy klapek sání u benzinového motoru 2.4
Hromadění karbonu v benzinových motorech TFSI a FSI
Poruchy snímačů a ventilového rozvodu u motorů FSI s přirozeným sáním
Rychle se opotřebovávající odpružení
Poruchy řídicí jednotky a snímače
Na co se zaměřit: vozy s prověřenou historií oprav, verze quattro
Čemu se vyhnout: vozům s brzo opraveným motorem a viditelnou korozí (100 % opraveno).
Optimální částka pro nákup: od 180 000 Kč
Zdroj: redakce, whatcar.com