Obavy z krachu Dacie: Renault chce odložit konec spalovací motory až do roku 2040

Přidat na Seznam.cz

Renault, který byl vždy jedním z průkopníků elektromobility, ustupuje od záměru opustit spalovací motory. Podle jednoho z vedoucích pracovníků je termín 2035, který stanovila Evropa, příliš brzký. Riziko spočívá v tom, že auta budou příliš drahá.

Návštěvníci veletrhu IAA Mobility v Mnichově se v těchto dnech (veletrh končí 12. září) mohou na stánku Renaultu seznámit se zajímavými elektrickými novinkami. Francouzská automobilka představila sériovou verzi modelu Megane E-Tech Electric a ukázala prototyp nového elektrického Renaultu 5, který by měl být představen v příštích letech.

Pařížská společnost byla vždy průkopníkem v oblasti elektrických vozidel, takže poslední prohlášení jsou možná trochu překvapivá. Jeden z vedoucích pracovníků v rozhovoru vysvětlil, že místo toho, aby Renault prosazoval co nejrychlejší zavedení elektrických motorů, bude usilovat o odložení opuštění spalovacích motorů z evropského cíle 2035 na rok 2040.

Gilles Leborgne, výkonný viceprezident skupiny Renault Group pro inženýrství, v rozhovoru pro Auto Express uvedl: „Budeme bojovat za zachování hybridů i po roce 2034, 2035, protože v současném návrhu EU máme úplný zákaz spalovacích motorů. Není to tam výslovně napsáno, ale říká se tam, že do roku 2034 budou nulové emise. Myslíme si, že to není správný přístup, a proto budeme bojovat za to, abychom navrhli plynulejší způsob řešení, abychom měli hybridní kvóty až do roku 2040.“

V pozdější pasáži Leborgne dává najevo, že se domnívá, že problém se dotkne zejména značky Dacia, která je známá tím, že prodává nejdostupnější vozy v rámci skupiny. Podle manažera by do roku 2030 mohlo být pouze 10 % vozů Dacia elektrických, takže aby bylo možné i nadále nabízet kvalitní, ale cenově dostupné vozy, bude zapotřebí hybridních, tj. spalovacích motorů.

Leborgne pokračuje: „Zachováme benzin a LPG, pak přejdeme na mild-hybrid (48 V) a hybridy, poté na plně elektrický pohon. Technologii nepochybně máme, ale nevíme, zda pro ni máme zákazníky. Musíme se také přizpůsobit. V našich továrnách máme mnoho lidí, musíme je transformovat, a to bude trvat dlouho.

Prohlášení jistě vyvolají diskusi, vzhledem k tomu, že společnost několikrát zaujala naprosto pro-elektrický postoj. Kromě toho mnoho dalších výrobců a značek oznámilo, že chtějí předejít časovému plánu požadovanému Evropskou unií.

Zdroj: Auto Express