Nový systém řízení výrazně usnadní parkování
Nový systém řízení EasyTurn, vyvinutý dodavatelem automobilů ZF, umožňuje vozům jezdit do stran. Systém využívá jedinečné nastavení zavěšení, které umožňuje natáčení předních kol o 80 stupňů, což je více než dvojnásobná hodnota oproti běžnému systému. Podle časopisu MotorTrend systém přidává mezi spojovací tyč a hřeben řízení vazbu, která zvyšuje kloubové spojení mnohem více, než je tomu u standardní konstrukce.
Společnost ZF nainstalovala systém EasyTurn do elektrického BMW i3, aby demonstrovala, jak může vozidlo zatáčet v podstatě otáčením zadních kol v prostoru jednoproudové silnice. Tato funkce také umožňuje řidičům parkovat na menších paralelních parkovacích místech mnohem snadněji než tradičním způsobem. Největší problém při zabudování takového systému do vozidla spočívá v tom, že by bylo obtížné najít pod kapotou dostatek místa, aby se kola mohla pohybovat v plném rozsahu potřebném k takovému pohybu vozidla.
Mnoho elektromobilů tuto překážku odstraňuje a nyní využívá tento prostor pro další kufr, který by mohl být tvarován kolem kol. Společnost ZF zatím neoznámila, že by některá z automobilek plánovala zavést její systém do výroby, ale pokročilé systémy řízení se stále častěji objevují ve vozidlech vyšších tříd. Například Mercedes EQS má systém, který natáčí zadní kola o několik stupňů vůči předním kolům, aby se poloměr otáčení sedanu plné velikosti zmenšil na poloměr otáčení kompaktního vozu.
Zdroj: motortrend.com