Nový systém řízení výrazně usnadní parkování

Přidat na Seznam.cz

Nový systém řízení EasyTurn, vyvinutý dodavatelem automobilů ZF, umožňuje vozům jezdit do stran. Systém využívá jedinečné nastavení zavěšení, které umožňuje natáčení předních kol o 80 stupňů, což je více než dvojnásobná hodnota oproti běžnému systému. Podle časopisu MotorTrend systém přidává mezi spojovací tyč a hřeben řízení vazbu, která zvyšuje kloubové spojení mnohem více, než je tomu u standardní konstrukce.

Společnost ZF nainstalovala systém EasyTurn do elektrického BMW i3, aby demonstrovala, jak může vozidlo zatáčet v podstatě otáčením zadních kol v prostoru jednoproudové silnice. Tato funkce také umožňuje řidičům parkovat na menších paralelních parkovacích místech mnohem snadněji než tradičním způsobem. Největší problém při zabudování takového systému do vozidla spočívá v tom, že by bylo obtížné najít pod kapotou dostatek místa, aby se kola mohla pohybovat v plném rozsahu potřebném k takovému pohybu vozidla.

Mnoho elektromobilů tuto překážku odstraňuje a nyní využívá tento prostor pro další kufr, který by mohl být tvarován kolem kol. Společnost ZF zatím neoznámila, že by některá z automobilek plánovala zavést její systém do výroby, ale pokročilé systémy řízení se stále častěji objevují ve vozidlech vyšších tříd. Například Mercedes EQS má systém, který natáčí zadní kola o několik stupňů vůči předním kolům, aby se poloměr otáčení sedanu plné velikosti zmenšil na poloměr otáčení kompaktního vozu.

Zdroj: motortrend.com