Nový Peugeot 408. Nemastný, neslaný

Přidat na Seznam.cz

Francouzský výrobce představil nový model… a všechny tím překvapil. Očekávali jsme SUV se sexy stylem karoserie. Ukázalo se, že Peugeot 408 je trochu něco jiného.

Peugeot 408, věrný svému názvu, stojí mezi kompaktním modelem 308 a limuzínou střední třídy 508. Peugeot tvrdí, že patří do kompaktní třídy, ale rozměry ho řadí minimálně o půl stupně výš.

Navíc se nejedná o SUV, protože nemá terénní ambice. Pokud by tomu tak bylo, měl by v čísle dvě nuly, stejně jako 3008, 5008 atd. Peugeot 408 byl vybaven pouze mírně zvýšenou světlou výškou a spodními kryty karoserie z matného nelakovaného plastu. Stručně řečeno, jde o skutečný crossover.

Peugeot 408 má spíše sportovní než terénní charakter, ale v nabídce zatím nejsou žádné opravdu výkonné motory ani verze s pohonem obou kol. Nový model má být útokem na prémiovou třídu, která se snaží vyniknout.

Peugeot 408 má zajímavé rozměry: 469 cm na délku, 185 cm na šířku a 148 cm na výšku a jeho rozvor měří 279 cm. To je na kompaktní model poměrně hodně. Spíše by se očekávalo, že přebere zákazníky Peugeotu 508 než 308, ale čas ukáže, kde je pravda. Peugeot 408 bude nevyhnutelně spojován s podobným modelem sesterské značky, ale Citroen C5 X, který máte na mysli, je až o 11 cm delší než Peugeot 408.

Nedá se říci, zda se bude nový model značky ze Sochaux líbit, nebo ne. Je to něco jako slavný stíhací letoun Lockheed F-117 Nighthawk, vyrobený s technologií snížené radarové zjistitelnosti. Žádný z nich není krásný, ale je těžké odtrhnout oči od jejich agresivních, hranatých linií.

Stejně zajímavý je i interiér nového modelu. Dlouhý rozvor naznačuje dostatek místa a je ho skutečně dost i ve druhé řadě. Jediné, co chybí, je dostatečný prostor pro nohy pod předními sedadly.

Design palubní desky vypadá velmi zajímavě a ukazuje, jakým směrem se vyvíjejí kabiny vozů navržených v centru Velizy nedaleko Paříže. Tam jsem byl pozván na předpremiéru nového Peugeotu 508.

Zachoval se „holografický“ i-Cockpit, který vytváří trojrozměrný dojem. Úhlový volant zůstává. Zvětšily se obrazovky (centrální má 10 palců) a přibyly další, které nahradily letecká tlačítka známá z předchozích modelů.

Zajímavá je skloněná středová konzola, kde je vedle malého přepínače řazení umístěno tlačítko jízdních režimů. Celé to vypadá efektivně a elegantně. K dispozici je také dostatek odkládacích prostor a celý interiér vypadá slušně i v prototypech, které jsme viděli.

Vzhled nového Peugeotu vás možná šokuje, ale nabídka jeho pohonných jednotek je vám povědomá. Nejsou zde žádné technické inovace ani ohňostroje. Všechny motory jsou spojeny s automatickou převodovkou a přenášejí pohon na přední nápravu.

Ceník otevře nesmrtelný benzinový motor PureTech s objemem 1,2 litru a výkonem 130 koní, ale hlavní podíl na prodejích by měla mít výkonnější jednotka THP s objemem 1,6 litru a výkonem 215 koní a také úspěšné plug-in hybridní pohony s výkonem 180 koní a 225 koní. Očekává se, že elektrická varianta s dosud neupřesněným výkonem bude mít premiéru o něco později. V nabídce však nebudou žádné diesely.

Chybí ohlášení verze se sportovními ambicemi a vyšším výkonem, nebo dokonce varianty PSE (Peugeot Sports Engineered), zejména proto, že platforma EMP2, na níž je nový model založen, takové možnosti nabízí. Produktový manažer a designér modelu, s nimiž jsem na předpremiéře hovořil, však vytvoření takových variant vylučují. To je škoda.

Výbava Peugeotu 408 má být ale bohatá. Obsahuje řadu prvků známých z modelu 508, včetně systému detekce objektů v noci (Night Vision), maticových LED světlometů, poloautonomního tempomatu a systémů udržování vozu v jízdním pruhu a nouzového brzdění.

Nový Peugeot 508 se bude vyrábět ve francouzském závodě skupiny v Mulhouse a v čínském závodě v Chengdu pro místní trh. Komerční spuštění v Evropě je plánováno na začátek roku 2023. Pak se dozvíme, zda zákazníky na starém kontinentu přesvědčí koncept Peugeotu pro vstup do prémiové třídy. Již nyní lze říci, že vzhledem k tomu, že v novém modelu není nic zřejmé a jednoduše definovatelné, máme co do činění se skutečným crossoverem.

Zdroj: moto.pl