Nový koncept Škoda Vision 7S zaujme dětskou sedačkou. Má být na nejbezpečnějším místě

Přidat na Seznam.cz

Název napovídá, že mladoboleslavská automobilka chystá další nový model. Navíc sedmimístné. Koncept Škoda Vision 7S má však poněkud netypické uspořádání sedadel. Místo 2+3+2 je to spíše 4+1+2. Čtyři dospělí, ve třetí řadě dvě větší děti, zatímco pro nejmenší třetí místo našli konstruktéři místo přímo uprostřed vozu. Proto je také jeho dětská sedačka integrována do středového tunelu, což je řešení, které má nepochybně jediný cíl, a to batole dosažitelné z obou předních řad a navíc na bezpečném místě, jak píše server Škoda.

Škoda plánuje poměrně velké změny. Ty se týkají nejen nového designu chystaných budoucích produktů, přepracovaného loga, ale také technologií. Česká značka v současnosti prodává pouze jeden elektromobil (Enyaq ve dvou karosářských verzích), a to je podle současné politiky mateřského koncernu VW málo.

Že se pod pokličkou českobudějovického vývojového oddělení něco chystá, naznačila i nedávná (březnová) tisková zpráva, v níž Škoda potvrdila nový stylistický směr nazvaný Modern Solid a zveřejnila záměrně rozostřenou fotografii crossoveru, který má nové směřování reprezentovat.

Ačkoli to Češi výslovně nepotvrdili, předpokládáme, že aktuálně odhalená ilustrace interiéru konceptu Vision 7S zobrazuje stejný vůz, který jsme viděli na rozmazaném snímku. Naznačuje tvar zadních sloupků i bočních oken za zadními dveřmi, i když je samozřejmě možné, že Škoda vyvíjí více vozů s podobnými detaily.

Co zatím víme o novém konceptu 7S?

Interiéru má dominovat masivní středový tunel s integrovanou dětskou sedačkou z rodiny Simply Clever řešení, symetrická palubní deska s velkým (možná částečně otočným) dotykovým displejem a dnes populární, ale jinak sebevědomě hranatý volant.

Pozice řidiče na první pohled naznačuje, že by Gravel mohl mít autonomní řízení na vyšší úrovni, ale nezapnuté bezpečnostní pásy naznačují mnohem prozaičtější a pravděpodobnější situaci – posádka na palubě jen odpočívá a zabíjí čas na parkovišti při nabíjení.

To není vtip. Stačí zveřejněný obrázek trochu zesvětlit a uvidíte, že se ve skutečnosti díváte dolů na auto připojené k nabíječce a cestující prostě čekají, až budou moci pokračovat v další cestě. Ze záběru je také patrné, že přední sedadla jsou částečně otočná, bezpečnostní pásy jsou integrovány přímo do opěradel a ještě na jednu věc Škoda přímo upozorňuje ve své oficiální tiskové zprávě. Píše se v něm o dotykových tlačítkách s tzv. haptickou odezvou, která dnes najdete například v nejnovějších vozech Audi.

Okolní osvětlení by mělo plnit nejen svou tradiční úlohu, tj. vytvářet atmosféru na palubě, ale mělo by být schopno osvětlit i prostor kolem vozu při nastupování a vystupování a také indikovat úroveň nabití baterie. Zajímavé jsou také držáky na tablety nebo jiná multimediální zařízení na zadní straně opěradel a Škoda uvádí, že na tomto místě najdete také integrované batohy.

Mimochodem, aby měla posádka v režimu Relax více prostoru, má vůz dopředu výsuvnou palubní desku, nechybí dveře, které se zřejmě otevírají proti sobě (naznačují to vnější kliky), a na zadních bočních sloupcích je také nápis Škoda. V tuto chvíli pro vás nemáme žádné další podrobnosti o novém konceptu Vision 7S, ale je možné, že nám něco uniklo. Další zkoumání je na vás.

Zdroj: skoda-storyboard.com