Nový Hyundai Santa Fe radikálně mění design. Bude z něj hranatá kostka

Přidat na Seznam.cz

Jen před několika dny korejský koncern představil sportovní verzi elektromobilu Ioniq 5 s přídomkem N a nyní tu máme další novinku – tentokrát klasičtější. Je jí nový Hyundai Santa Fe. Současná čtvrtá generace je na evropském trhu „teprve“ od roku 2018, takže jde o trochu rychlejší nástupnický debut, než na jaký jsou zákazníci obvykle zvyklí, ale nečekejte, že si nejnovější vydání koupíte hned zítra. Berte to prostě jako „odhalení závěsu“ bez větších technických detailů. Ty Korejci zveřejní až později v srpnu.

Nový Hyundai Santa Fe mnozí přirovnávají k Fordu Flex z roku 2008 a je pravda, že v některých detailech jsou si oba vozy podobné. Stejně tak by se ale daly najít společné prvky se současnými Land Rovery, možná i Jeepy a dalšími terénními modely. Každý bude v korejské novince vidět něco jiného.

Hyundai dodává, že nový vůz má spojovat město s venkovem, konstruktéři se zaměřili také na velikost zavazadlového prostoru a prostor pro posádku a přidali k tomu přední a zadní světlomety ve tvaru písmene H.

Pravdou většinou je, že díky tomuto přístupu vypadá Santa Fe výrazně odlišně od zbytku nabídky značky, i když rovné linie a ostré zlomy jsou součástí již zmíněného Ioniqu 5. Rádi bychom samozřejmě odhalili i základní rozměry a porovnali je s předchůdcem, ale na konkrétní čísla si budete muset ještě chvíli počkat.

Hyundai v podstatě jen naznačil, že novinka by nemusela být zvenčí výrazně větší než současný vůz. Měl by mít sice delší rozvor (takže automobilka zmiňuje největší vnitřní prostor ve třídě), ale konstruktéři výrazně zkrátili přední převis, takže ve výsledku Santa Fe pravděpodobně nezabere o moc více místa na silnici ani mimo ni.

Konstrukce podvozku nebo motory jsou zatím velkou neznámou, ale malou nápovědou je označení za pátými dveřmi. Stojí na něm 2,5T, takže bychom se mohli dočkat přepracované verze dosud v Americe prodávaného 2,5litrového přeplňovaného čtyřválce Smartstream T-GDi s výkonem minimálně 281 koní.

Pro Evropu je však pravděpodobnější zatím nasazenou variantou přeplňovaná jedna-šestka v kombinaci s elektromotorem – jako hybrid se systémovým výkonem 230 koní, nebo plug-in hybrid naladěný na 265 koní.

Ještě před zveřejněním specifikací nás Hyundai nechal nahlédnout také do interiéru, který je méně překvapivý… ačkoli zaujme možností sklopit druhou i třetí řadu sedadel do podlahy a získat tak prakticky dokonalou rovinu nabízející v podstatě dvojlůžko.

Přístrojové desce dominuje dnes již obvyklý velký displej složený minimálně ze dvou obrazovek, které budou uprostřed dotykové. Pokud se však podíváte na detailní záběry, nelze přehlédnout, že stylistické oddělení dbalo také na (alespoň vizuální) kvalitu použitých materiálů, a to nejen tvarů.

Nechybí dvě indukční nabíječky mezi předními sedadly, odkládací schránka ve spodní části středového tunelu a další praktická řešení, která umožnilo přemístění páky voliče (nyní zřejmě pouze automatické) převodovky. Opět to tu trochu připomíná Land nebo možná i Range Rover, navíc lehce „líznutý“ Volvem, což je logicky třeba brát jako pochvalu.

Samozřejmostí jsou recyklované materiály, semišový strop, ambientní osvětlení a spousta odkládacích schránek, držáků na nápoje a dalších praktických drobností a samozřejmě také možnost objednat si kempingovou výbavu včetně stanu na střeše.

Zdroj: redakce, Car and Driver