Nové vlakové lodě Audi e-tron GT a RS e-tron GT byly konečně představeny

Přehlídka síly a možností – to je jediný způsob, jak hovořit o právě představených modelech e-tron GT a RS e-tron GT. Nový přístup k modelu Gran Turismo má téměř 600 koní v nejvyšší variantě, kosmický styl a baterie, které lze nabíjet až do 270 kW.
Na předpremiérových přehlídkách pro novináře nemohl hlavní stylista Audi Mark Lichte zadržet své emoce. Bylo zřejmé, že je na e-tron hrdý. Není to překvapivé. E-tron GT je téměř 5 m dlouhý, ale uniká tradičním řešením automobilů poháněných spalovacími motory. Kapota je umístěna níže, vůz je vysoký pouze 1,41 m. Je nižší než u modelu RS7 Sportback. Nové technologie výroby karoserie umožňují sklopit povrch nad zadním blatníkem jako harmoniku.
E-tron GT se bude vyrábět v továrně Böllinger Höfen, kde bude sdílet linku s modelem R8. Je však těžké si představit model odlišnější od modelu R8. Model e-tron má dva elektromotory a mezi nimi je 93 kWh baterie (užitečná: 86 kWh), pracující při 800 V, skládající se z 33 modulů (celkem 396 článků sání). Dojezd je až 488 km.
Zajímavá jsou i další čísla. E-tron GT má výkon 476 k (verze RS: 598 k) a točivý moment 630 Nm (RS: 830 Nm). To není konec, protože při choduse po dobu 2,5 sekundy zvýší výkon na 530 hp (RS: dokonce 646 hp!). To poskytuje sprint na setinu 4,1 s (RS: 3,3 s). Maximální rychlost je 250 km / h. Za zmínku stojí, že díky aktivní aerodynamice je odpor vzduchu pouze Cx = 0,24.
Zdá se, že s tímto modelem chce Audi ukázat konkurenci, kam patří. E-tron GT se musí také dobře řídit – máme nízké těžiště, perfektně rozloženou hmotnost, uzávěrku diferenciálu a volitelný systém řízení všech čtyř kol. Maximální velikost ráfku je 21 palců.
Zajímavostí je, že Audi připravilo zvuk systému AVAS v širším spektru, než stanoví zákon. Jedná se o speciální reproduktor, který má dát kolemjdoucím vědět o blížícím se vozidle.
Uvnitř bez revoluce – ve výchozím nastavení máme místo hodin (12,3 palce) obrazovku a multimediální displej (10,1 palce). Klimatizace ovládaná prostřednictvím dotykové obrazovky byla vyřazena, jako je tomu například v současných modelech A6 a A8 .
Kůže byla také opuštěna (v některých balíčcích). Čalounění je napodobeninou přírodní složky a materiálu Kaskade nebo mikrovlákna Dinamica. V obou případech jsou materiály recyklovány.
E-tron může snadno pojmout 4 dospělé. Kufr má kapacitu 405 litrů a přední kufr pojme 81 litrů.
Plně elektrické Audi e-tron GT bude uvedeno na trh na jaře 2021.