Nové trumfy Dacie Sandero a Logan – rumunská značka odkryla všechny trumfy

Přidat na Seznam.cz

Nejprve dobré zprávy (i když špatných zpráv není mnoho!). Nové Sandero je zcela nový model, postavený na platformě CMF a kromě motoru 1.0 nemá s předchůdcem mnoho společného. Proč to zmiňujeme? Protože současný Duster, i když ve všech ohledech ve skutečnosti lepší než jeho předchůdce, byl některými považován pouze za důkladný facelift staré generace.

Vracíme se k Sanderu: auto je delší a také nižší (střecha je nižší o 1 cm), ale zachovává stejnou, poměrně značnou výšku (133 mm; v Stepway – 174 mm). Něco pro ty, kteří často cestují po špatných silnicích. Kufry? V hatchbacku (Sandero a Stepway) máme základnu 328 l a v sedanu (Logan) – 528 l, uvnitř budou navíc praktické úložné prostory.

foto / Dacia

Špatné zprávy se týkají dieselů. Rumunsko-francouzská značka dospěla k závěru, že nikdo takový pohon nechce, zejména v této třídě automobilů. Máme tedy k dispozici dvě benzínové verze a jednu verzi LPG. Jsou to: 1,0 Sce / 65 KM, 1,0 TCe / 90 KM a 1,0 TCe ECO-G / 100 KM s tovární instalací LPG. K dispozici budou pětistupňové (SCe), šestistupňové (TCe a ECO-G) a převodovky CVT (TCe), první svého druhu v Sanderu / Loganu.

foto / Dacia

Interiér se vyznačuje atraktivnějším designem a mírně lepšími materiály než dříve. Sandero Stepway vypadá nejpozoruhodněji díky svým barevným „oživujícím“ vložkám. Na výběr budou tři verze multimediálního systému – základní (Media Control; bez CarPlay a Android Auto, pouze dva reproduktory a Bluetooth), Media Display (8palcový tablet; čtyři reproduktory, CarPlay a AA) a Media Nav (stejné tablet plus bezdrátové připojení CarPlay / AA; v tomto segmentu – což lidé z Dacia horlivě zdůrazňují – je to fenomén). Zábavný fakt: Dacia se rozhodla dát zákazníkům držák smartphonu – brilantní a je divné, že na něj nikdo dříve nepomyslel. Řidiči Uber a Bolt budou určitě spokojeni.

foto / Dacia

Seznam možností možná není příliš rozsáhlý, ale musíme si uvědomit, že se jedná o poměrně rozpočtový model na hranici segmentů B a C. Mezi zajímavějšími a užitečnějšími doplňky stojí za zmínku: bezklíčový systém, zadní kamera, sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent a systém nouzového brzdění (pracuje až do 170 km / h!). Poslední špatná zpráva na konec: ceny nových modelů zatím neznáme, ale jakmile je Dacia uvede, budeme vás o nich informovat.