Nové Lamborghini Urus už jen jako plug-in hybrid. Spalovák se bude vyrábět ještě chvíli s ním
S pomocí hybridního ústrojí si jediné SUV italské značky výrazně polepší co do výkonu.
Lamborghini představuje dlouho očekávanou novinku. Je jím hybridní Lamborghini Urus, které dostává dodatek SE. Nějakou dobu se bude starší spalovací verze a nová hybridní vyrábět současně. Objednat už půjde ale pouze nový Urus SE, na starý Urus už totiž byly objednávky uzavřeny.
800 koní a více než 60 km dojezdu na elektřinu
Díky přítomnosti elektromotoru si Lamborghini Urus po stránce výkonu výrazně polepší. Základem pohonného ústrojí je čtyřlitrový twin-turbo osmiválec s výkonem 620 k (456 kW) a 800 Nm točivého momentu. Zmíněný elektromotor, který je uložený ve skříni osmistupňové dvouspojkové převodovky se pyšní výkonem 192 k (141 kW) a 483 Nm točivého momentu. Systémový výkon zbrusu nového Urusu je pak rovných 800 k (588 kW) a 950 Nm točivého momentu.
Urus přebíra koncernovou baterii s kapacitou 25,9 kWh, což mu v elektrickém režimu umožňuje ujet více než 60 kilometrů. Přítomnost baterie má logicky negativní vliv na celkovou váhu vozu. Nový Urus SE má o více než 300 kilogramů více (2504 kg) než spalovací předchůdce (2197 kg).
Rychlejší, než kdy dříve
Novinka z Itálie se díky vyššímu výkonu může pochlubit také vyšší rychlostí. Tradiční soutěživost s Ferrari demonstruje Lamborghini u Urusu SE maximální rychlostí v podobě 312 km/h, zatímco konkurent Ferrari Purosangue dosáhne „pouze“ na 310 km/h. Při zrychlení z nuly na sto je sice Urus SE o setinku pomalejší, přesto je hodnota 3,4 sekundy více než reprezentativní.
Zdroj: Lamborghini