Nová Škoda Vision 7S je nyní oficiální. Elektrické SUV ukazuje budoucnost české značky
Škoda chce dát najevo, že se chystá na velkou změnu s novým konceptem, změnou designu, identity a loga. A nepůjde jen o nadcházející (nucenou) elektromobilitu. Nový šéf společnosti Klaus Zellmer na tiskové konferenci prozradil, že nový Superb a Kodiaq uvidíme již v roce 2023 a pátá generace Škody Octavia se představí o rok později.
Vedle toho chce mladoboleslavská značka představit tři elektromobily, z nichž dva budou menší než Enyaq a poslední bude stát nad ním. Právě Vision 7S je předzvěstí posledně zmíněného modelu, ale nezdá se, že by se jeho výroba chystala tak rychle. Pravděpodobně dorazí jako poslední v roce 2026.
Česká značka pojala změny plánované na příští roky strategií nazvanou Next Level – Strategie Škoda 2030 a snad ji není třeba překládat. Co však vyžaduje vysvětlení, je změna loga, která již byla několikrát zmíněna. K tomu skutečně došlo a okřídlený šíp nezmizel úplně, i když ho na novém konceptu nenajdete.

Klasický emblém byl zjednodušen a namísto dříve používaného plastického (nebo 3D) zobrazení bude „dvourozměrný“. Zároveň ho na autech neuvidíte tak často, protože se na nich začne objevovat nápis „ŠKODA“ a měkké písmeno nebude viset nad prvním písmenem samo o sobě, ale designéři ho vytvořili oddělením horní části esa.

Samotný koncept je podle očekávání postaven na základech dnes již tradiční modulární elektrické platformy MEB, přičemž kapacita baterií byla zvýšena na 89 kWh, což odpovídá přibližně 35 litrům benzinu, a elektromotory vozu mají systémový výkon 200 kW, tedy 272 koní. Dojezd vozu s takto nastavenými parametry by měl být podle metodiky WLTP „více než 600 kilometrů“, ale znovu připomínáme, že se jedná pouze o koncept, takže konečné parametry sériového modelu mohou být zcela jiné.

Škoda uvádí, že 7S je dlouhý 5016 mm, široký 1940 mm, vysoký 1888 mm, s rozvorem až 3075 mm, ale už jen podle tří samostatných řad sedadel v uspořádání 6+1 (ta jednotka představuje dětskou sedačku uprostřed kabiny) je jasné, že se díváme na auto o dost delší ve srovnání s Enyaqem.

V podstatě nebudeme popisovat detaily interiéru, více vám řeknou fotografie v galerii, takže jen dodáme, že většina vnitřního prostoru je obložena recyklovanými materiály. Horní část palubní desky a dveře jsou čalouněny koženkou, střední část výplní dveří a sedadel polyesterovým vláknem a výplně podlahy nebo zavazadlového prostoru byly vyrobeny z recyklovaných pneumatik.
Zdroj: ŠKODA, redakce