Nová sezóna, nové úpravy! Toyota inovovala závodní speciál Supra GT4 Evo

Přidat na Seznam.cz

Poté, co Toyota vybavila sériovou šestiválcovou Supru tolik potřebnou manuální převodovkou, zaměřila se nyní na závodní verzi. Model GT4, který byl představen před třemi lety, je připraven k závodění díky řadě mechanických vylepšení, jak informuje server Motor1.

Od první úplné závodní sezóny v roce 2020 se po celém světě prohánělo více než 50 vozů GT4, které vyhrály 11 národních a mezinárodních šampionátů. Celkově měl tento závodní vůz k srpnu na svém kontě více než 50 vítězství.

Inženýři týmu Toyota Gazoo Racing aplikovali změny v brzdění a ovládání vozu na základě podnětů získaných od lidí, kteří s ním závodili. Kromě toho má motor o objemu 3,0 litru vyšší výkon a lepší křivku točivého momentu spolu s vylepšeným chlazením. Supra GT4 Evo dostala přepracované brzdy s překalibrovaným ABS a tlumiče KW nejnovější generace. Závodní vůz specifikace 2023 navíc dostal jiný stabilizátor proti přetočení kol pro lepší stabilitu při průjezdu zatáčkou ve vysoké rychlosti.

Supru GT4 Evo budeme moci poprvé vidět v akci v lednu na závodě 24 hodin Daytony během úvodního kola sezóny IMSA Michelin Pilot Challenge. Mezitím se dnes otevírají knihy objednávek a Toyota Gazoo Racing za něj požaduje 186 000 eur (v přepočtu asi 4,6 milionů korun) bez daní, cla a logistických poplatků. Stávající majitelé si nebudou muset kupovat celý nový vůz, protože modernizace lze pořídit samostatně, aby odpovídaly specifikaci Evo.

V nabídce je poměrně dost doplňků, včetně zadní kamery a systému pití. Supra GT4 Evo může být za příplatek vybavena také systémem monitorování tlaku v pneumatikách a za příplatek jsou také senzory, které monitorují zdvihy odpružení. Seznam volitelných vychytávek uzavírá homologovaný paket pro vytrvalostní jízdu.

Zdroj: motor1.com