Nissan utratí 17,6 miliardy dolarů za elektromobily během pěti let

Přidat na Seznam.cz

Společnost Nissan v pondělí oznámila, že během příštích pěti let plánuje utratit 17,6 miliardy dolarů (400 miliard korun) za rozšíření své nabídky o 20 nových vozidel poháněných bateriemi, píše The Wall Street Journal.

Společnost doufá, že se jí podaří získat zpět část svého významu, který měla v závodě o elektrická vozidla po průkopnickém uvedení elektromobilu Leaf před více než deseti lety. Investoři zvýšili ceny akcií výrobců automobilů, kteří sázejí na elektromobily, včetně relativních nováčků, jako je Tesla, a stálic v oboru, jako jsou Ford Motor a Volkswagen.

„V oblasti elektrifikace máme před našimi konkurenty desetiletý náskok,“ řekl generální ředitel společnosti Nissan Makoto Uchida. Částka, kterou společnost plánuje investovat v příštích pěti letech, je dvojnásobkem toho, co do elektromobilů investovala od roku 2010.

Ředitel Uchida uvedl, že chce, aby se Nissan stal lídrem při přechodu od benzinových vozů k elektrickému pohonu, ale byl opatrný, pokud jde o stanovení cílů prodeje elektrických vozidel. Pod bývalým šéfem Carlosem Ghosnem Nissan a partnerský Renault kdysi slíbili, že do roku 2016 prodají 1,5 milionu elektromobilů, což se jim nepodařilo. „Musíme pozorně sledovat vývoj trhu po celém světě,“ uvedl Uchida.

Nissan uvedl, že devět z 20 nových vozidel, která budou uvedena na trh do roku 2026, budou čistě elektromobily. Ostatní by zahrnovaly verzi benzino-elektrických hybridů Nissan, tedy vozidel poháněných elektromotory, ale vybavených malým benzinovým motorem pro dobíjení baterie během jízdy.

V současné době je prodej elektromobilů často řízen vládní regulací. To se změní s tím, jak se bude zlepšovat technologie těchto vozidel, řekl Ashwani Gupta, provozní ředitel společnosti Nissan. „Bod zvratu v zavádění elektrických vozidel bude dán pokrokem v elektrických platformách, pohonných jednotkách a bateriových technologiích,“ řekl Gupta.

Společnost Nissan uvedla, že rozšiřuje kapacitu výroby baterií po celém světě, aby mohla tato nová vozidla pohánět. Do roku 2026 chce mít k dispozici přibližně 52 gigawatthodin baterií. Závody společnosti v USA, Velké Británii a Japonsku mohou v současné době vyrábět baterie s kapacitou přibližně 7,5 gigawatthodin ročně.

Zdroj: The Wall Street Journal