Nemožné. Wankelův motor slaví triumfální návrat
Mazda MX-30 R-EV s objemem 830 cm3 má po více než deseti letech v nabídce vůz s wankelovým motorem od uvedení modelu RX-8.
Mazda má poprvé po více než deseti letech v nabídce vůz s wankelovým motorem, ale nečekejte, že bude nějak zvlášť výkonný. Díváte se na Mazdu MX-30 e-Skyactiv R-EV, a i když to rozhodně není žádný sportovní vůz, je docela zajímavý.
Zatímco běžná MX-30 EV má poměrně malou baterii o kapacitě 35,5 kWh, R-EV dostane ještě skromnější kapacitu 17,8 kWh. Sama o sobě zajistí dojezd až 85 km, i když v běžném provozu to bude pravděpodobně spíše 60 km.
To není mnoho, takže když se tato šťáva vyčerpá, probudí se motor o objemu 830 cm3 a výkonu 74 koní, aby doplnil systém a umožnil jedinému motoru umístěnému vpředu pokračovat v jízdě. Ten je také v pohotovosti, aby poskytl pomoc při prudké akceleraci, ačkoli motor nikdy nepohání přímo kola.
Když už mluvíme o zrychlení, celkový výkon systému je 168 koní, což zajistí čas 0-100 km/h za 9,1 sekundy, což je o něco málo rychleji než u čistě elektrického modelu MX-30, přestože R-EV váží o něco více než 1 800 kg. Maximální rychlost je 138 km/h.
Nejsou to zrovna vzrušující údaje, ale pro lidi, kteří si takové vozy kupují, jsou důležitější čísla týkající se efektivity. Zatímco MX-30 na baterie ujede na jedno nabití jen s obtížemi více než 160 km, R-EV ujede až 600 km, pokud je 50litrová palivová nádrž plná a baterie plně nabitá.
Oficiální údaje o spotřebě paliva a emisích jsou 283 km/hod a 21 g/km CO2, i když stejně jako u všech plug-in hybridů se skutečná spotřeba liší podle toho, jak vůz používáte. Když vůz připojíte k elektrické síti, může odebírat až 36 kW stejnosměrného proudu, což umožňuje plné nabití za 25 minut. Při použití 7kW doma je to spíše hodina a půl.
Zdroj: Carthrottle