Německo odmítá plán na zákaz nových aut se spalovacími motory po roce 2035. Co tedy bude?
Neuvěřitelné se zřejmě stává skutečností. Německá vláda nebude souhlasit s plány Evropské unie na zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory po roce 2035. Podle serveru Automotive News tuto informaci dnes médiím potvrdil spolkový ministr financí Christian Lindner po setkání s německým průmyslovým svazem. Pokud Němci nezmění názor, spalovací motory neskončí.
V tuto chvíli máme k dispozici pouze velmi stručné informace, ale poselství je zcela jasné. K tomu, aby zákaz spalovacích motorů v EU prošel, nestačí, aby se na něm shodli politici v Evropské komisi a Evropském parlamentu, kteří jsou odtrženi od reality. Potřebují také mandát od jednotlivých členských států. A zdá se, že země, která je považována za jednoho z lídrů této politiky – Německo – se v tuto chvíli staví na zadní.
Alespoň tak si lze vykládat slova spolkového ministra financí Christiana Lindnera, který po setkání se zástupci průmyslu prohlásil, že spalovací motory budou mít na trhu i nadále své místo a že jejich zákaz by nebyl správný.
Ve snaze snížit emise oxidu uhličitého do roku 2030 o 55 % oproti roku 1990 navrhla Evropská komise, aby se emise ze všech nových vozidel snížily do roku 2035 o 100 %, ale samozřejmě měla na mysli výhradně automobily s výfuky. Zároveň tento návrh ignoroval skutečnost, že podobné množství CO2 vzniká při výrobě, provozu a recyklaci elektromobilu, a zcela pominul fakt, že tato politika již má dopad na cenu nových automobilů a že osobní automobilová doprava přestane být pro většinu lidí dostupná.
Evropský parlament nedávno rozhodnutí EK pochopitelně podpořil a další kolo jednání s jednotlivými členskými státy Unie se má odehrát o konečné podobě zákona a termínech. Německo však zjevně ještě úplně neztratilo rozum, i když Lindner připomíná, že bude stále jedním z hlavních trhů pro elektromobily.
Zdroj: autonews.com