Německo odmítá do roku 2035 zakázat prodej vozidel s klasickým pohonem. Může spalovací motor žít dál?

Přidat na Seznam.cz

Německý ministr financí Christian Lindner prohlásil, že zákaz výroby a prodeje automobilů s pohonem na fosilní paliva by byl chybný a že pro spalovací motory budou i v budoucnu existovat mezery.

Vystoupil na akci BDI (Svaz německého průmyslu) a jeho překvapivé prohlášení je reakcí na cíl EU snížit do roku 2035 veškeré výfukové emise z nových automobilů, což bude fakticky znamenat zákaz automobilů s klasickým spalovacím motorem.

Lindner ve svém projevu oznámil, že Německo, jeden z největších světových výrobců automobilů a v současnosti také největší evropský trh s elektromobily, nebude s novou legislativou souhlasit, ale bude nadále pracovat na zlepšení udržitelnosti.

Ačkoli se mnoho zemí EU chystá novou legislativu přijmout, proti zákazu se vyslovili i vysoce postavení členové francouzské, české a italské vlády. Úředníci se obávají ekonomických škod, které by mohl plnohodnotný zákaz způsobit s blížícím se termínem.

Většina velkých německých automobilek se již zavázala, že v nadcházejícím desetiletí přestaví většinu svých vozů na elektrický pohon nebo zcela zruší modely se spalovacími motory. BMW však uvedlo, že v dohledné době neplánuje zcela ukončit vývoj spalovacích motorů, ačkoli v posledních letech výrazně rozšířilo nabídku hybridních a elektrických vozů.

Ještě se ukáže, zda odpor Německa proti zákazu prodeje vozidel s vnitřním spalovacím motorem vyvolá řetězovou reakci dalších evropských zemí, která bude dostatečně velká na to, aby jej zastavila, a do jaké míry budou německé automobilky pokračovat ve výrobě vozidel na benzinový a naftový pohon i po roce 2035. Mohlo by se Německo stát mekkou pro milovníky benzinu i nafty? To se dozvíme v následujících měsících, až ostatní země EU vynesou svůj verdikt ohledně plánovaného zákazu v roce 2035.

Zdroj: carthrottle.com