Nekupujte tolik nová auta, raději si udržujte ta starší, radí vedení BMW

Přidat na Seznam.cz

BMW má opravdu rozsáhlé portfolio, které zahrnuje modely vyhovující různým potřebám – ať už jde o sportovní vozy, rodinná SUV nebo luxusní sedany. Díky neustálým modernizacím hardwaru a softwaru si automobilka udržuje svou nabídku stále svěží a konkurenceschopnou, což v podstatě znamená, že si vždy můžete koupit nové dobré BMW, pokud jste ochotni za něj zaplatit.

Ukazuje se však, že společnost nechce, abyste si za každou cenu kupovali nové auto – to prostě není příliš dobré pro životní prostředí. Na první pohled to jistě zní překvapivě, ale nápad pochází přímo od jednoho z vedoucích pracovníků automobilky, jak uvádí server AutoExpress.co.uk.

Monika Dernaiová, vedoucí oddělení udržitelného rozvoje BMW, nedávno v Londýně hovořila s posluchači o tom, jak by automobilový průmysl mohl snížit svůj dopad na životní prostředí a množství odpadu. Dernaiové jde o to, udržet svěží a moderní vozidla, která jsou v současné době v provozu, ale stárnou, tím, že je vybavíme modernizací, namísto toho, abychom si vůz prostě vyzvedli ze showroomu.

„Opravdu musíme přemýšlet o prodloužení životnosti automobilů. Nemít trh s ojetými automobily, kde si auta prodáváte navzájem, ale třeba vzít auto a prodloužit jeho životnost,“ řekla Dernai. „Myšlenka by mohla spočívat v tom, že byste mohli omladit interiér. Potřebujeme nové dovednosti na trhu s náhradními díly a navrhovat auta tak, aby se dala vyjmout sedadla a nasadit nová – pak by ojeté auto vypadalo jako nové.“

Dernaiova slova budou pravděpodobně čelit kritice některých odborníků z oboru, ale něco na tom bude. Modernizace starších vozidel je něco, co automobilová komunita miluje, a existuje velký trh s použitými nebo zcela novými díly pro starší vozidla – jak ve Spojených státech amerických, tak na druhé straně světa. Výrobce OEM, který této scéně projevuje určitou podporu, si rozhodně zaslouží obdiv.

Dernai také řekla, že automobilový průmysl nemůže všechny přesunout do veřejné dopravy nebo služeb jako sdílení automobilů. Nebo jinak řečeno, stále existuje obrovský trh s osobními vozidly a je velmi nepravděpodobné, že by se to v dohledné době změnilo.

Zdroj: autoexpress.co.uk