Několik důvodů, proč vaše naftové auto špatně startuje v zimě. Můžou za tím být svíčky i autobaterie

Přidat na Seznam.cz

Přestože naftové motory dlouhodobě excelují v nižší spotřebě paliva, tak během zimy se často potýkají s velkými výzvami. Velkým nepřítelem jsou hlavně špatné starty, které každé mrazivé ráno trápí nejednoho řidiče. Víte ale, proč mají naftové motory s mrazivým počasím takové problémy?

Jedním z častých pachatelů obtížného startu je stav žhavicích svíček. První příznaky se začínají projevovat už při prvotních mrazech, kdy start motoru není tak plynulý jako je obvyklé. V extrémních teplotách pod -10 stupňů může motor dokonce odmítnout spolupracovat úplně. Naštěstí výměna žhavicích svíček není příliš nákladnou záležitostí a lze zvládnout i za hodinu.

Dalším problémem, kvůli kterému se naftový motor během zimy často nechce rozchodit může být selhání vstřikovačů. Oproti žhavícím svíčkám jde o finančně náročnější komplikaci, která zároveň zvyšuje spotřebu paliva, píše server Auto Forum.

Motoristé by si měli dát pozor i na užívání zimní nafty nebo dieselu do přechodových podmínek. Parafíny v naftě vytvářejí krystalky, a to už při několika stupních pod nulou. Tyto krystalky mohou ale v krajním případě ucpat palivový filtr, což brání toku paliva do motoru a komplikuje startování.

V neposlední řadě se během zimy mohou projevit potíže s autobaterií. V mrazivých podmínkách se elektrochemická reakce zpomalí, což snižuje výkon akumulátoru. Jestliže je baterie vybitá nebo na konci své životnosti, může se startér točit, ale motor nenaskočí. Slabá baterie také ovlivňuje žhavení, což tedy ztěžuje i startování.

Zdroj: Auto Forum