Nejméně spolehlivá nová auta? Podívejte se na žebříček vozů, kterým byste se měli vyhnout obloukem
Zatímco některé vozy zůstávají s přibývajícími lety spolehlivé, jiné se potýkají s celou řadou závad. Zde se podíváme na ty nejhorší do pěti let stáří.
Každý pátý vůz, o kterém majitelé předali informace v průzkumu spolehlivosti 2021 webu What Car, trpěl alespoň jednou závadou. A i když to znamená, že šance na pořízení něčeho spolehlivého jsou ve váš prospěch, existuje spousta modelů, které výrazně zvyšují pravděpodobnost, že se vaše účty za opravy navýší rychleji, než se stihnete zeptat spolujezdce, zda neslyšel divný zvuk.
V tomto článku se vám pokusíme pomoci vyhnout se takovému osudu tím, že vám sečteme 25 nejhorších vozů z průzkumu What Car.
Nissan X-Trail (2014-2021)
39% dotázaných majitelů vozu X-Trail se setkalo s problémy ve všech oblastech vozu s výjimkou satelitní navigace, nejčastěji s elektrickými systémy (souvisejícími s motorem i jinými), brzdami a čalouněním interiéru.
Land Rover Discovery diesel (2017-současnost)
Porsche 718 Cayman (2016- současnost)
Volkswagen Touran (2015- současnost)
Více než polovina (56 %) vozů Touran měla problém, z velké části kvůli poruchám klimatizace, převodovky (a/nebo spojky) a nemotorové elektroinstalace. Oprava 40 % vozů trvala déle než týden a šokujících 20 % majitelů muselo za případnou opravu zaplatit více než 30 tisíc korun, což není pro rodinné MPV ideální.
Ford Fiesta benzín (2017- současnost)
34 % vozů Fiesta se porouchalo, přičemž mezi nejčastější problémové oblasti patřil motor a zavěšení kol. Pouze 31 % bylo opraveno do jednoho dne a 40 % majitelů čekalo na vrácení své Fiesty déle než týden. 92% nákladů na opravu hradil Ford, ale 7 % majitelů muselo zaplatit účet do 3000 korun a zbývající 1 % muselo zaplatit okolo 6000 korun.
Audi Q5 diesel (2008-2017)
44 % naftových Q5 mělo problémy, zatímco u benzinových vozů to bylo jen 27 %. Problémy s odpružením byly časté, ale problémy s klimatizací a elektřinou, ať už se týkaly motoru nebo jiných věcí, byly hojné. Přestože většina vozů byla již po záruce, 75 % oprav hradilo Audi, ale někteří majitelé utratili za opravy desítky tisíc korun.
Range Rover Evoque (2011-2017)
Volkswagen Polo benzín (2018- současnost)
Jaguar E-Pace (2017- současnost)
Jaguar I-Pace má nejnižší skóre spolehlivosti ze všech elektromobilů v tomto průzkumu – 30 % vozů se porouchalo. Většina majitelů se potýkala s problémy s bateriemi, satelitní navigací a nemotorovou elektrikou a 45 % závad bylo natolik závažných, že způsobily poruchu a jejich oprava trvala déle než týden.
Range Rover (2013- současnost)
Peugeot 2008 (2013-2019)
Land Rover Discovery Sport (2014-současnost)
Audi A6 (2011-2018)
Range Rover Evoque (2019-současnost)
Alfa Romeo Giulia (2016- současnost)
Range Rover Sport diesel (2013-současnost)
Nissan Juke benzín (2010-2019)
Fiat Abarth 124 Spider (2016-2019)
Mercedes A-Class (2018-současnost)
Peugeot 3008 diesel (2017-současnost)
Audi A6 (2018-současnost)
47 % vozů A6 se porouchalo, a to zejména kvůli problémům s elektrickými systémy. Častým problémem byl také motor a satelitní navigace. Pouze 4 % vozů byla kvůli svým závadám nepojízdná, ale 37 % vozů trpělo závažnými závadami, jejichž oprava trvala déle než týden. Na většinu oprav se vztahovala záruka, ale 7 % majitelů muselo zaplatit účet asi 5000 korun.
Jaguar I-Pace (2018-současnost)
Opel Astra (2015-současnost)
Nissan Qashqai diesel (2014-2020)
Opel Mokka X (2016-2019)
Znepokojivých 44 % vozů Mokka X vykazovalo závadu, nejčastěji na klimatizaci nebo satelitní navigaci. Osmdesát procent vozů bylo stále možné provozovat, ale oprava 20 % porouchaných vozů trvala déle než týden, stejně jako 10 % těch, které se neporouchaly.
Zdroj: whatcar.com