MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
Zdroj

Nejhorší ojetá auta, kde nákupem zaručeně uděláte chybu. Část III.

Mazda, Toyota

Spousta lidí zná ten pocit, kdy radost z nákupu vozu trvá do prvního servisu, kdy se ukáže, že první oprava odpovídá nebo převyšuje kupní hodnotu. Podívejte se na náš seznam nejhorších ojetých vozů a jejich verzí za posledních zhruba dvanáct let.

V druhém díle jsme vám také ukázali vozy, kterým je třeba se raději vyhnout. Nyní pokračujeme s dalším seznamem vozů, u kterých opravy převyšují jejich kupní cenu.

Spěch při vývoji, nedbalost konstruktérů nebo drastické zkrácení řádných silničních testů před uvedením nového modelu na trh. To jsou hlavní příčiny selhání výrobců, kterých jsme v posledních letech svědky. Pokud je závada velmi závažná nebo teoreticky ohrožuje bezpečnost, pak jsou vozy opravovány na náklady výrobce (v záruce nebo v rámci kampaně). Bohužel jsou to často kupující kdo musí nést finanční důsledky.

Volvo XC90 2002-2014

Verzi se špičkovým benzinovým motorem 4.4 V8 hodnotíme velmi špatně. Tento motor vyvinula společnost Yamaha speciálně pro model XC90. Motor 4.4 V8/315 k se objevil v roce 2004 a byl poměrně oblíbený. Perfektně se hodil do vlajkové lodi SUV značky Volvo. Bohužel se ukázalo, že tento motor se potýká s rychle se opotřebovávajícím ložiskem vyvažovacího hřídele. Oprava pravděpodobně nepřipadá v úvahu, takže zbývá pouze nákup použitého motoru. A tady musíte doufat, že ho nebude trápit stejný problém. Dále jsou tu problémy s automatickými převodovkami a převodovkami 4×4 a to znamená vysoké náklady na opravy!

  • Foto: Volvo

Volkswagen Touareg 2002-2010

Toto vůbec první SUV značky Volkswagen dodnes dokáže zaujmout svou lehkou terénní zdatností, bohatou výbavou a monstrózními motory (např. W12 a V10). Velmi působivé jsou také možné poruchy a náklady spojené s jejich odstraněním. Příkladem jsou diesely 2.5 R5 a 5.0 V10, které mají tendenci se zadírat (někdy i po ujetí méně než 200 000 km). Příčinou je nestálá vrstva slitiny nanesená na stěny válců přímo v hliníkovém bloku. Poškozený motor nelze opravit broušením a výměnou dílů. Tady lze vyměnit jen drahé pouzdro válce! Problémy mají i benzínové motory. Kromě toho jsou hodně poruchové také převodovky, pohon 4×4 a elektronika.

  • Foto: Volkswagen

Subaru Forester III 2008-2013

Předchůdce šel příkladem, pokud jde o životnost, zejména mechaniky. Dobře udržované exempláře bez koroze (vážný problém 1. a 2. generace) a s nízkým počtem najetých kilometrů i dnes stojí za zájem. Nástupce měl být ještě lepší, větší, vyspělejší a modernější, vybavený prvním dieselovým boxerem na světě. A zatímco k celkové koncepci Foresteru III nemáme žádné vážné výhrady, k životnosti vznětového motoru určité výhrady máme.

Zpočátku (po 40-50 tisících kilometrech) spojka způsobovala problémy (potíže s přenosem vysokého točivého momentu), které skončily spálením kotouče a poškozením.. Postupem času se začaly objevovat případy příliš velké axiální vůle klikového hřídele a také pootočených pouzder klikového hřídele. V obou případech je oprava spojena s generální opravou jednotky.

  • Foto: Subaru

Toyota Avensis II 2003-2008

Podle mnoha mechaniků Toyoty je Avensis 2. generace nejhorší Toyotou posledních let. Nestabilní světlomety (běžné i xenonové), benzíny spalující velké množství motorového oleje (zejména 1.8, i když ani 2.0 není tohoto problému ušetřen), vadné diesely (jak starší s litinovým blokem, tak pozdější, s hliníkovým a řetězovým rozvodem), závity vylézající z čalounění sedadel a pohovky jsou nejčastější, i když ne jediné problémy, které se u tohoto modelu vyskytují.

Verze kombi se navíc potýkala s vadnými příčnými rameny na zadní nápravě a stále více vozů se potýká s korozí podvozku a kloubů. Vůle je také v převodce řízení. A přestože tento model vzbuzuje důvěru díky své značce, ve skutečnosti se může ukázat jako velmi problematický vůz.

  • Foto: Toyota

Mazda 6 I 2002-2007

Zpočátku byla „šestka“ chválena pro svůj styl, dobré zpracování a dobré jízdní vlastnosti. Bohužel již po několika letech byly podběhy zadních kol rozežírány korozí a o něco později byl i podvozek napadán alarmujícím tempem. Dnes je velmi obtížné najít auto bez koroze a jediné, na co se lze spolehnout, je prevence předchozího majitele a provedení solidní ochrany proti korozi na vlastní pěst. Druhým zdrojem drahých poruch je vznětový motor 2.0, který má několik závažných závad a dokonce i zadření motoru.

  • Foto: Mazda

Audi Allroad Quattro 2000-2005

S tímto vozem začaly být poměrně rychle problémy. Nejprve se objevily problémy s velmi oblíbeným vznětovým motorem 2.5 TDI. Po 100-150 tisících kilometrech se opotřebovaly vačkové hřídele, porouchalo se vstřikovací čerpadlo, selhal pohon olejového čerpadla, což vedlo až k zadření motoru.

  • Foto: Audi

Horší je, že odstranění těchto poruch se dnes počítá v desetitisících korun. Ano, motor byl postupně modernizován, ale většina problémů byla vyřešena až na konci výroby vozu. Kromě poruch motoru selhává vzduchové odpružení, v systému řízení se často objevují vůle, selhává elektronika. Údržba tohoto modelu je velice nákladná.


Redaktor: Petr Vyhnánek

Zdroj

KGB na kolech. 8 nejlepších vozidel, která kdy KGB používala dle hodnocení jejich agentů

Zdroj

Škoda Auto a BMW svolávají hybridy kvůli riziku požáru. Svolávačku zahájila i Honda a Lexus

Collard

Jaké jsou příznaky prasklého těsnění hlavy motoru a jak je diagnostikovat?

NoPeace

Krádeže katalyzátorů zašly příliš daleko. V sázce je větší ochrana a přísnější zákony

kaboompics

Autobaterie musí vydržet déle než 5 let. Stačí jednoduché věci a pár minut

Ajay Suresh

5 nejlepších způsobů použití WD40 v autě II.

Zdroj

Sedan s třemi řadami sedadel od Volva, který milovali němečtí komunisti. Co to bylo za auto?

Zdroj

Které ojetiny nejvíce korodují? Podívejte se na seznam a dejte si na ně pozor

Zdroj

Inspirací pro vznik zásadního modelu Quattro byl terénní vůz s pohonem všech kol, který Audi postavilo pro německou armádu


  • Zdroj: Toyota
Foto:

Čtěte také

  • ZdrojKGB na kolech. 8 nejlepších vozidel, která kdy KGB používala dle hodnocení jejich agentů
  • ZdrojŠkoda Auto a BMW svolávají hybridy kvůli riziku požáru. Svolávačku zahájila i Honda a Lexus
  • CollardJaké jsou příznaky prasklého těsnění hlavy motoru a jak je diagnostikovat?
  • NoPeaceKrádeže katalyzátorů zašly příliš daleko. V sázce je větší ochrana a přísnější zákony
  • kaboompicsAutobaterie musí vydržet déle než 5 let. Stačí jednoduché věci a pár minut

MotorGuru.cz
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2022
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT