Nejhorší ojetá auta, kde nákupem zaručeně uděláte chybu. Část II.

Přidat na Seznam.cz

Spousta lidí zná ten pocit, kdy radost z nákupu vozu trvá do prvního servisu, kdy se ukáže, že první oprava odpovídá nebo převyšuje kupní hodnotu. Podívejte se na náš seznam nejhorších ojetých vozů a jejich verzí za posledních zhruba dvanáct let.

V prvním díle jsme vám představili vozy, kterým je třeba se raději vyhnout. Nyní pokračujeme s dalším seznamem vozů, u kterých opravy převyšují jejich kupní cenu.

Spěch při vývoji, nedbalost konstruktérů nebo drastické zkrácení řádných silničních testů před uvedením nového modelu na trh. To jsou hlavní příčiny selhání výrobců, kterých jsme v posledních letech svědky. Pokud je závada velmi závažná nebo teoreticky ohrožuje bezpečnost, pak jsou vozy opravovány na náklady výrobce (v záruce nebo v rámci kampaně). Bohužel jsou to často kupující kdo musí nést finanční důsledky.

Audi A4 B8 (2007-2015)

Tato generace Audi A4 byla netrpělivě očekávána. Moderní technická řešení, výkonné a úsporné motory, ještě větší komfort výběru než u předchůdce. Bohužel se brzy ukázalo, že moderní elektronika není dostatečně vyvinutá (např. problémy s komfortním modulem) a motory jsou problematické. U benzinových motorů 1.8 a 2.0 TSI se po ujetí 90-120 000 km spálil motorový olej (problém s olejovými kroužky). Tento problém byl postupně vyřešen u faceliftovaných vozů.

Alfa Romeo 147 (2000-2010)

Krásný, ale problematický kompakt. Téměř u všech vozů Alfa Romeo 147 se rychle objeví vůle v zavěšení, selhává elektrická instalace, vrzá interiér, stávkuje převodovka Selespeed a motory 1.6 a 2.0 Twin Spark žerou nadměrné množství oleje a mají problémy s variátorem. Tento model ve výše uvedených verzích může nejednoho uživatele přivést k zoufalství. Pokud si však hodláte koupit 147, protože se vám líbí, hledejte vůz s dieselovým motorem 1.9 JTD a zaměřte se pouze na dobře udržované vozy (nebudou levné!).

Peugeot 607 (2000-2010)

Vlajková limuzína značky Peugeot má za sebou léta a často se potýká s různými poruchami. Za nejrizikovější považujeme verzi s vrcholným vznětovým motorem 2.7 V6. Známe mnoho případů poruch klikových hřídelí. Bohužel se ukázalo, že systém píst-klika byl příliš křehký. K závadě dochází po ujetí 180-230 000 km, ale takový počet najetých kilometrů už má řada vozů za sebou. Pokud se problém nevyskytl, je riziko selhání velmi vysoké. Kromě toho se ukázalo, že elektrický systém je vadný a převodovka a odpružení mají průměrnou životnost.

BMW 5 F10/F11 (2010-2017)

No jo, BMW. Modla řidičů. Někteří na značku nedají dopustit a jsou schopni se s vámi přít. Pokud vše funguje, jak má, je jízda s „pětkou“ F10/F11 velmi zábavná. Tento vůz láká na komfort, skvělé jízdní vlastnosti a vyspělou techniku. Bohužel životnost některých komponent není zdaleka ideální. U verzí kombi selhávají sériové měchy vzadu, u 525d (2.0 biturbo) jsou problémy s malým turbem, u 2.0d je nestabilní řetěz a problémy se vstřikovacím systémem a u 520i a 528i selhává olejové čerpadlo a také pohon rozvodů. Kromě toho občas selhává systém xDrive, elektronika, objevují se problémy s aktivním řízením. Upozorňujeme, že některé opravy jsou velmi nákladné!

Jaguar S-Type (1999-2007)

Ceny vozů Jaguar S-Type jsou poměrně levné a obvykle se jedná o vozy s dieselovým motorem 2.7 V6. Ostatní verze jsou obvykle dražší. Náhoda? Ne, je to prostě rizikový motor, který trpí řadou poruch – konstrukční vady motoru, riziko zadření (neúčinné mazání), poruchy dvojitého turba, selhání vstřikovačů atd. Automatické převodovky jsou také náchylné k poruchám. Náklady na opravy jsou bohužel vysoké, takže než se necháte zlákat cenou tohoto prestižního vozu, dvakrát si jeho koupi rozmyslete.

Mitsubishi Pajero III (2000-2007)

Obecně to není špatné auto, ale případné opravy může vaše peněženka zaplakat. U tohoto dieselu často selhává vstřikovací čerpadlo. Nákup nového stojí i 15 000 Kč a to pouze repasované. Verze z prvních let výroby se navíc potýkají s problémem pohonu rozvodů a motor nefunguje správně.

Často je nutné použít originální díly, což s sebou nese vysoké náklady na opravu! Pozor také na korozi. Doporučujeme vám, abyste podvozek pečlivě zkontrolovali.