Nástupce Lexusu LFA. Nová generace má dostat osmiválec biturbo, 950 koní a vyjde až na 8 milionů Kč

Přidat na Seznam.cz

Zlomili jste nad novou generací japonského supersportu hůl, protože vymění nádherně zívající atmosférický desetiválec za elektromotor? Pak je možná na čase poohlédnout se někde po lepicí pásce, protože na Dálném východě se v současné době objevují mnohem zajímavější informace. Podle nich dostane nástupce Lexusu LFA plug-in hybridní pohonné ústrojí a jeho základem bude dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o výkonu 720 koní, který bude doplněn elektromotory, a systémový výkon by se měl vyšplhat až k hranici 1 000 koní.

Lexus LFA druhé generace by měl být představen a uveden na trh v roce 2025, uvádí japonský web BestCarWeb. Zatímco předchůdce spoléhal na atmosférický vidlicový desetiválec 1LR-GUE o objemu 4,8 l, který vyvinula Toyota ve spolupráci s Yamahou, novinka přejde na přeplňovaný osmiválec.

Čtyřválcové jednotce o objemu 4,0 litru bude asistovat dvojice turbodmychadel a očekává se, že vyprodukuje přibližně 720 koní. Za motorem má následovat desetistupňová automatická převodovka a součástí pohonného ústrojí má být také blíže nespecifikovaný počet elektromotorů, které posunou výkon systému na přibližně 950 koní.

Má se jednat o plug-in hybrid, ale samotná sada baterií pravděpodobně nebude tak velká. Japonci uvádějí předběžnou pohotovostní hmotnost pouhých 1550 kg. V dnešním světě obézních SUV je to nadpozemské číslo, ale konstrukce založená na upravené modulární platformě TNGA GL-A tomu pomůže.

Ta zahrnuje lehký hliníkový podvozek spojený s celokarbonovou karoserií, přičemž vůz bude od základu vyvinut tak, aby splňoval současné předpisy, které jsou v budoucnu nutné pro nasazení modelu LFA II na závodní tratě.

Očekává se, že chystaná novinka bude dlouhá 4,6 metru, s rozvorem kolem 2 700 mm, šířkou 1 950 mm a výškou jen asi 1 200 mm. Očekává se, že poměrně komplikovaná konstrukce bude mít výrazný vliv i na cenu. Ta by se měla pohybovat od 280 do 350 tisíc eur, v přepočtu cca 6,6 – 8,3 milionů Kč, takže stejně jako jeho předchůdce bude i tento model vyráběn pouze v přísně omezené sérii.

Lexus nakonec uvede na trh i čistě elektrickou verzi. Ta by měla dorazit v roce 2026 nebo 2027 a je dost možné, že její cena bude ještě výrazně vyšší.

Zdroj: bestcarweb.jp, redakce