Náhrada za Lamborghini Huracán má řvoucí osmiválec, který zvládne až 10 000 otáček za minutu

Přidat na Seznam.cz

Náhrada za Lamborghini Hurácan bude mít jeden z nejvýkonnějších motorů V8, který se dosud montoval do sériového vozu. Nový konkurent Ferrari 296 GTB s kódovým označením 634 bude odhalen v srpnu, a na trh by měl být uveden do konce roku.

Specifikace

Bude mít plug-in hybridní pohonnou jednotku, jejíž středobodem bude dvakrát přeplňovaný 4 litrový osmiválec s výkonem 789 kw a 538 N.m, což je mnohem více než motor atmo V10 v Huracánu a to i v provedení STO. Nejpozoruhodnější však je, že tento nový motor dosahuje až 10 000 otáček za minutu, což je „hodnota, která je obvykle vyhrazena závodním motorům“, jak uvedlo Lamborghini.

Toto číslo z něj dělá osmiválec s nejvyššími otáčkami montovaný do jakéhokoli současného sériového vozu. Ve skutečnosti má rychlejší motory pouze několik silničních hyperaut – včetně Mercedesu-AMG One, GMA T50 a Astonu Martin Valkyrie. Bude spolupracovat s lehkým elektromotorem zabudovaným před osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, který na zadní nápravu přenáší až 148 koní a 221 N.m – plus další dvojici na přední nápravu, stejně jako u modelu Revuelto.

Výrobce neuvedl ani celkový kombinovaný výkon, ale je pravděpodobné, že se bude pohybovat někde na hranici 900 koní, uvedl server Autocar.

Tento je jiný!

Lamborghini Urus také používá 4,0litrový osmiválec s dvojitým turbodmychadlem, ale zatímco tento motor byl vyvinut v Audi a sdílí se s různými modely Porsche, Bentley a Audi RS, pohonná jednotka modelu 634 je údajně zcela nová a vyvinutá výhradně v Sant’Agatě.

Lamborghini uvedlo, že klíčovým prvkem procesu návrhu bylo definování zvuku nového motoru, který má mít unikátní a osobitý charakter a přinést řidiči jedinečný zážitek z jízdy. Očekává se, že v zájmu kompaktního uložení a optimálního rozložení hmotnosti bude v tunelu převodovky umístěna i malokapacitní trakční baterie modelu 634.

Vizuálně bude nový supersport jasně navazovat na vlajkovou loď Revuelto. Bude mít dramatickou siluetu, která se drží „kosmické lodi“ šéfa designu Mitji Borkerta, a také řadu prvků, které se staly charakteristickými znaky Lamborghini, včetně zejícího šestiúhelníkového výfuku, LED světel ve tvaru písmene Y a výrazných vzduchových kanálů po celé karoserii pro zvýšení přítlaku.

Přechod na systém PHEV má významné důsledky pro dynamické chování náhradního modelu Hurácan. „Samotné balení je mnohem lepší než u běžného vozu s vnitřním spalovacím motorem,“ uvedl šéf prodeje a marketingu Lamborghini Federico Foschini.

Zdroj: Autocar