Mercedes Vision EQXX Concept 2022 byl představen. Dynamický vůz s dojezdem 1000 km

Přidat na Seznam.cz

Nyní konečně nadešel čas a Mercedes 3. ledna 2022 představil Vision EQXX, informuje portál Carwow. Máme pro vás všechny informace o novém aerodynamickém a sportovním koncepčním voze s obrovským dojezdem a samozřejmě i fotografie.

Výrobce 3. ledna 22 představil koncept Vision EQXX, který dává nahlédnout do budoucnosti elektromobilů Mercedes. Přečtěte si všechny podrobnosti.

Tento stěžejní model je údajně nejúčinnějším elektromobilem s nejdelším dojezdem, který výrobce dosud vyrobil. Než se však dočkáme sériového modelu nového elektrického konceptu Mercedesu, bude to ještě chvíli trvat. Mezitím se již můžete informovat o dalších elektromobilech. Shrnuli jsme pro vás nejlepší modely:

Při navrhování modelu EQXX kladl Mercedes zvláštní důraz na aerodynamiku – efektivita může mít někdy přednost před krásou. Ale to je přesně to, co se zde nemělo stát, chtěli v EQXX najít vyvážený mix aerodynamického designu a hezkého vzhledu – je na každém, aby se sám rozhodl, jak se mu EQXX líbí.

Důvodem výrazného zaměření na aerodynamiku je samozřejmě optimalizace dojezdu. Proto bylo rozhodnuto o plynulých, rovných plochách od přední části vozu až po zadní. Také zadní podběhy kol vykazují výrazná ramena a na jejich konci byla použita odtrhová hrana, která je zvýrazněna černou zakončovací lištou. Koncepční vůz je lakován výraznou stříbrnou barvou, která vypadá trochu jako kapka vody.

Kombinace efektivity a estetiky se projevuje zejména ve výsuvném zadním difuzoru. Projevuje se ve vyšších rychlostech, kdy není odpor vzduchu tak velký, a pak plynule a sotva viditelně splývá s karoserií.

Přední část je poměrně malá, ale světelný pruh nad mřížkou chladiče, která je černá, ale má růžové akcenty, plynule přechází také do světlometů, které trochu připomínají ty z modelu EQS. V každém světlometu jsou zabudovány dva prvky ve tvaru hvězdy.

Mercedes EQXX: Technická data

Bohužel zatím nebylo oznámeno mnoho údajů, ale něco málo už víme:

Nejvíce zarážející je neuvěřitelná hodnota cw 0,18, díky níž je prý výrobce nejlépe aerodynamickým modelem na celém trhu. EQS měl již senzační hodnotu 0,20, kterou překonává EQXX.

Mercedes EQXX: Baterie a dojezd

Tvrzení o nejúspornějším voze na trhu by Mercedes mohl splnit se spotřebou nižší než 10 kWh na 100 km. EQXX by se tak mohl stát prvním „litrovým elektromobilem“ na trhu, protože právě tolik kilowattů by odpovídalo spotřebě paliva. Jak to funguje? Mercedes hovoří o zcela novém systému, který byl vyvinut ve vlastní režii a dosahuje účinnosti 95 %.

Baterie má údajně kapacitu necelých 100 kWh, ale o 50 % menší objem a o 30 % nižší hmotnost než baterie modelu EQS. Pohonnou jednotku EQXX tvoří kombinace elektromotoru, převodovky a výkonové elektroniky nejnovější generace. Inspirováno připravovaným hyperautomobilem Mercedes-AMG Project One. Plánovaný dojezd je až 1 200 km a výkon 150 kW – a to by bylo opravdu senzačně dobré kombi.

Kromě toho byl do modelu EQXX nainstalován nový systém tepelného řízení, který šetří tepelnou energii a také snižuje chladicí odpor. To přispívá k maximální efektivitě.

Kromě baterie jsou na střeše EQXX nainstalovány také solární články, kterých je 117. To může za slunečných dnů prodloužit dojezd až o 25 kilometrů. Solární energie může napájet klimatizaci, světla, informační a zábavní systém a další spotřebiče, čímž se šetří baterie.

Mercedes EQXX: interiér a technologie

Dokonce i vnější design je inspirován přírodou a pokračuje i uvnitř. Byly zvoleny lehké a udržitelné materiály. Cílem je dosáhnout maximálního pohodlí při co nejmenší hmotnosti – a interiér je zcela veganský, s produkty bez živočišného původu.

Proto jsou také zvolené materiály velmi inovativní. Například kliky dveří jsou vyrobeny z vláken Biosteel. Jedná se o velmi pevný veganský materiál, který je podobný hedvábí – a v automobilovém průmyslu nebyl dosud nikdy použit. Interiér je dále vybaven materiálem MyloTM, alternativou veganské kůže. Jedná se o podzemní kořenovou strukturu hub, takže jde o biologické a převážně obnovitelné vlákno, které se používá na detaily čalounění sedadel.

Alternativou kůže je také Deserttex®, materiál na bázi kaktusu. Přesněji řečeno se jedná o prášková kaktusová vlákna v kombinaci s udržitelným polyuretanem. Tato kombinace vytváří pružný povrch, který je měkký na dotek. Koberce na nohy jsou vyrobeny ze 100 % z bambusových vláken. Tato surovina velmi rychle odrůstá a je také pěkná na pohled.

Recyklované odpadní materiály se nacházejí také v EQXX. Recyklované PET lahve a také materiál UBQ, který slouží jako náhrada plastu a vyrábí se z domovního a skládkového odpadu.

Inovativní jsou nejen materiály v interiéru, ale i technologie. Neuromorfní výpočetní technika – jedná se o inovativní formu zpracování informací. Umělé neuronové sítě jsou připraveny a zapnou se, kdykoli je potřeba. To vede ke snížení spotřeby energie při současném zvýšení účinnosti hlasového ovládání.

Neuromorfní výpočetní technika je zatím v rané fázi vývoje, ale Mercedes očekává, že za několik let bude tato technologie již dostupná na trhu.

Ovládání se provádí pomocí zcela nového uživatelského rozhraní. Nový jednopanelový displej se superrychlou grafikou v reálném čase se rozprostírá po celé šířce vozu. Některé prvky pomáhají vozidlu a řidiči splynout v jeden celek.

Mercedes EQXX: Výroba

Je nepravděpodobné, že by se Mercedes Vision EQXX dostal do výroby ve své nepředstavené podobě, ale je jisté, že ovlivní nadcházející vlnu elektromobilů této automobilky.

V nadcházejících modelech se můžete těšit na elegantní designové prvky a elektrickou technologii odvozenou od Formule 1.

Zdroj: carwow.de