Mercedes představuje nejaerodynamičtější sériový vůz na světě
S EQS dorazil Mercedes-Benz tam, kde Tesla začala v roce 2012. Ale v některých bodech chce být Mercedes lepší než konkurence.
S luxusním sedanem EQS chce Mercedes-Benz stanovit nové standardy v oblasti elektromobility. Chce konkurovat modelu Tesla Model S nebo Audi E-Tron GT, a to s dojezdem 770 kilometrů.
K dojezdu přispívá velká baterie s 107,8 kWh a nízký odpor vzduchu s koeficientem odporu 0,2 nebo více. Kromě toho existuje řada technických inovací, které lze v EQS ve Mercedesu najít poprvé.
Nová elektrická platforma EVA
Na rozdíl od předchozích elektrických modelů EQA, EQC a EQV je EQS založen na nové architektuře elektrických vozidel (EVA) od Mercedesu. EQS je tedy více než elektrická verze třídy S. To je patrné zejména v designu interiéru, který s hyperobrazovkou vypadá mnohem futurističtěji než stále běžnější třída S.
Mercedes proto dokázal karoserii více přizpůsobit požadavkům elektromobility. To platí zejména pro aerodynamiku. Společnost nevylučuje možnost, že u připravovaných modelů, jako je EQE, stále bude klesat pod koeficient odporu 0,2. EQS je „nejaerodynamičtější sériově vyráběný vůz na světě“. To také snižuje hluk větru.
Foto: Mercedes Benz
Od elektronických vnějších zpětných zrcátek, jako byla ta, která Audi poprvé nabídla u vozu E-Tron, však upustili.
Foto: Mercedes Benz
Na rozdíl od konkurence společností Porsche a Audi ze skupiny Volkswagen nebo korejských Hyundai a Kia používá Mercedes-Benz k nabíjení stále tradiční 400voltový systém. Podle Mercedesu je maximální nabíjecí výkon 200 kW, dojezd 300 kilometrů lze dobít za 15 minut.
EQS lze standardně nabíjet střídavým proudem 11 kW; za příplatek je také možné 22 kW. V Japonsku bude s EQS obousměrné nabíjení možné již při uvedení na trh. Další regiony budou následovat.
Foto: Mercedes Benz
Foto: Mercedes Benz