Mercedes představuje nejaerodynamičtější sériový vůz na světě

Přidat na Seznam.cz

S EQS dorazil Mercedes-Benz tam, kde Tesla začala v roce 2012. Ale v některých bodech chce být Mercedes lepší než konkurence.

S luxusním sedanem EQS chce Mercedes-Benz stanovit nové standardy v oblasti elektromobility. Chce konkurovat modelu Tesla Model S nebo Audi E-Tron GT, a to s dojezdem 770 kilometrů.

K dojezdu přispívá velká baterie s 107,8 kWh a nízký odpor vzduchu s koeficientem odporu 0,2 nebo více. Kromě toho existuje řada technických inovací, které lze v EQS ve Mercedesu najít poprvé.

Nová elektrická platforma EVA
Na rozdíl od předchozích elektrických modelů EQA, EQC a EQV je EQS založen na nové architektuře elektrických vozidel (EVA) od Mercedesu. EQS je tedy více než elektrická verze třídy S. To je patrné zejména v designu interiéru, který s hyperobrazovkou vypadá mnohem futurističtěji než stále běžnější třída S.

Mercedes proto dokázal karoserii více přizpůsobit požadavkům elektromobility. To platí zejména pro aerodynamiku. Společnost nevylučuje možnost, že u připravovaných modelů, jako je EQE, stále bude klesat pod koeficient odporu 0,2. EQS je „nejaerodynamičtější sériově vyráběný vůz na světě“. To také snižuje hluk větru.

Od elektronických vnějších zpětných zrcátek, jako byla ta, která Audi poprvé nabídla u vozu E-Tron, však upustili.

Na rozdíl od konkurence společností Porsche a Audi ze skupiny Volkswagen nebo korejských Hyundai a Kia používá Mercedes-Benz k nabíjení stále tradiční 400voltový systém. Podle Mercedesu je maximální nabíjecí výkon 200 kW, dojezd 300 kilometrů lze dobít za 15 minut.

EQS lze standardně nabíjet střídavým proudem 11 kW; za příplatek je také možné 22 kW. V Japonsku bude s EQS obousměrné nabíjení možné již při uvedení na trh. Další regiony budou následovat.