Mercedes C-Class T model (S 205) test ojetého vozu. Je to skutečně jedna z nejlepších ojetin?

Přidat na Seznam.cz

Mercedes třídy C Kombi je často cenově dostupný pouze z druhé ruky. Je koupě tohoto čtyři roky starého bývalého služebního vozu chytré rozhodnutí? Informace přinášíme z webu Auto Bild.

Model C 220 d kombi nabízený společností Autohus v Bockelu (Dolní Sasko) je prototypem luxusního, ale nikoli vybočujícího služebního vozu. V bazarech se dá narazit na kousky začínající na ceně okolo půl milionu korun.

Za to dostanete nápadně elegantního zástupce střední třídy s prostornou zádí. V novém stavu stálo toto kombi včetně výbavy „Avantgarde“ a několika vychytávek, jako je navigační systém, samočinný parkovací asistent, bezdotykové ovládání Distronic, LED světla a vyhřívaná sedadla, okolo 1 300 000 korun.

Vznětový motor plnící normu Euro 6 se chová velmi slušně

Ihned po zimním studeném startu se vznětový motor Euro 6 projevuje jako slušný a pracuje s příjemně nízkými vibracemi. Devítistupňová automatická převodovka (od roku 2016), kterou lze ovládat volicí pákou na sloupku řízení, řadí převodové stupně plynule. Ani model C 220 d, který sjel z výrobní linky v Brémách, nevykazuje žádné slabiny. Odpružení a jízdní komfort stále patří k nejpříjemnějším v této třídě vozidel. To platí ještě více, pokud si objednáte volitelné vzduchové odpružení.

Facelift v roce 2018 s novou generací motorů

Podélně uložený turbodiesel s označením OM 651 je starší model a při faceliftu v červenci 2018 byl nahrazen novou generací motoru OM 654. Starší motor však není špatnou volbou. Díky němu dosahuje třída C s výkonem 170 koní v případě potřeby úžasně dynamických jízdních výkonů. Díky 66litrové nádrži na naftu a 25litrové nádrži na AdBlue jsou zastávky na doplnění paliva nutné jen zřídka. Dobře izolovaný vznětový motor splňující normu Euro 6 se překvapivě ochotně se vytáčí a dokáže přesvědčivě balancovat mezi hospodárností a potěšením ze svižnější jízdy.

Informační a zábavní systém již není aktuální

I když některé ojeté vozy třídy C mají i přes 170 tisíc kilometrů najeto, není možné si na kvalitu zpracování stěžovat. Neozývá se žádné drnčení ani praskání a na čalounění ergonomicky dokonalých sportovních sedadel v částečné kůži nemá vliv ani velký nájezd kilometrů. Co je však nepříjemné, je citlivost vysoce lesklého klavírního laku na středové konzole na poškrábání. Ovšem na prémiový produkt modelového roku 2018 se zdá, že informační a zábavní systém, navzdory dobrému výpočetnímu výkonu, již není zcela aktuální se svou poměrně malou povrchovou obrazovkou bez dotykových funkcí. Nepříjemná je také absence funkcí jako Apple CarPlay a Android Auto.

Zdroj: autobild.de