Mazda překvapila celý automobilový svět. Její nový model bude mít šestiválcový motor

Přidat na Seznam.cz

Mazda představila model CX-60 s výkonem 323 koní jako svůj první plug-in hybrid v historii. V čistě elektrickém režimu ujede 63 kilometrů, píše web Motor 1.

Mazda zahajuje s modelem CX-60 pro Evropu, Japonsko a další trhy v roce 2023 útok na segment SUV. Ačkoli vypadá povědomě, ve skutečnosti se jedná o zcela nový model. Je to vůbec první plug-in hybridní model firmy a přichází se soustavou i-Activ AWD pohánějící primárně zadní kola.

Verze PHEV bude jako první na trhu kombinovat zážehový motor o objemu 2,5 litru bez přeplňování v kombinaci s elektromotorem. Mazda uvádí, že spalovací motor disponuje výkonem 189 koní (141 kW) při 6 000 ot/min a točivým momentem 261 Nm od 4 000 ot/min. Co se týče elektromotoru, ten má výkon 134 koní (100 kW) a točivý moment 250 Nm. Dohromady tak e-Skyactiv vyprodukuje úctyhodných 323 koní (241 kW) a 500 Nm.

Model CX-60 zrychlí na 100 km/h za 5,8 sekundy. Jeho rychlost bude elektronicky omezena na 200 km/h ve verzi PHEV. Když už jsme u provozu s nulovými emisemi, lithium-iontový akumulátor má kapacitu 17,8 kWh s dostatečným dojezdem až 63 km na čistě elektrický mód.

Pokud jde o rozměry, Mazda CX-60 je dlouhá 4 745 mm, široká 1 890 mm a vysoká 1 670 mm, přičemž rozvor náprav měří 2 870 mm.

Protože hmotnost je vždy problémem, když se mluví o verzi PHEV, stojí za to zdůraznit, že Mazda CX-60 váží 2 070 kg.

Model CX-60 po verzi PHEV založeném na čtyřválcové jednotce budou mít i řadové šestiválcové benzinové a naftové motory. První z nich, známý jako e-Skyactiv X, bude mít objem 3,0 litru, zatímco druhý bude mít objem 3,3 litru Skyactiv-D. Oba byly vyvinuty s 48voltovou mild-hybridní technologií, která má snížit spotřebu paliva a emise.

Všechny tři pohonné jednotky spolupracují s nově vyvinutou osmistupňovou automatickou převodovkou s vícelamelovou spojkou nahrazující hydraulický měnič točivého momentu. V případě PHEV je elektromotor zabudován do převodovky a pracuje přímo na vstupním hřídeli, což zajišťuje rychlejší reakce. Jakmile dojde k vybití baterie, lze ji dobít výkonem 7,2 kW, ale Mazda neuvádí, jak dlouho to trvá. Víme však, že je podporováno rekuperační brzdění.

V Česku se nová Mazda CX-60 bude prodávat ve výbavách Prime-Line, Exclusive-Line, Homura a Takumi. Cena začíná od 1 293 690 Kč.

Zdroj: motor1.com