Mazda odhodlaně tvrdí, že benzínové a naftové motory mají stále budoucnost

Přidat na Seznam.cz

Nad spalovacími motory se postupně stmívá, ale zdaleka ne všechny automobilky nad nimi zlomily hůl. Jednou z nich je Mazda, která v nich stále vidí budoucnost a tradičně jde proti proudu. V její nabídce budou i nadále nejen benzinové, ale i naftové motory, kterých se ani v budoucnu nehodlá zbavovat, jak píše server The Drive.

Nedělejte si však předčasné naděje. Pokud Evropa zakáže vozidla se spalovacími motory, Mazda s tím samozřejmě nic neudělá. Její technologie se budou jednoduše prodávat pouze tam, kde je to povoleno. Mazda bude i nadále prodávat benzínové, naftové, hybridní a elektrické varianty svých vozů. Je odhodlána udržet co nejširší nabídku pro své zákazníky, zejména na trzích, kde je infrastruktura pro elektromobily málo rozvinutá a kde jsou státní dotace vzácnější.

Potvrdil to šéf australského zastoupení značky Vinesh Bhindi. Důvodem je podle něj to, že různé trhy mají různý postoj k alternativním pohonům, ať už jde o vozidla na baterie nebo hybridy. Vezměme si například Austrálii, kde působí. Současná vláda hovoří o roce 2050 v souvislosti s nulovými emisemi. V závislosti na tom, jak jsme na tom s infrastrukturou, čeká spalovací motor v Austrálii, stejně jako v mnoha jiných částech světa, ještě dlouhá cesta.

Automobilka navíc teprve nedávno představila 3,3litrový řadový šestiválec s naftovým motorem a jeho 3,0litrový benzinový ekvivalent, čímž dala jasně najevo, co si myslí o zákazu spalovacích motorů. Na otázku, zda budou vyvíjet další nové pohonné jednotky nad rámec uvedených novinek, odpověděl šéf australské Mazdy sympatickými slovy „nikdy neříkej nikdy“.

Spalovací motory se v hybridech posunou ještě dál

Japonská automobilka pochopitelně nezapomíná ani na elektrifikaci a do roku 2025 plánuje představit pět hybridů, pět plug-in hybridů a tři plně elektrické modely. Kromě toho se chce zaměřit také na modulární architekturu pro vozidla poháněná bateriemi. Do roku 2030 chce dosáhnout čtvrtinového podílu elektromobilů na celkovém prodeji.

Zdroj: thedrive.com