Lexus LCRacer je jediným exemplářem na světě

Přidat na Seznam.cz

Kombinace nadčasového designu Lexusu LC 500 Cabrio s přirozeně nasávaným pětilitrovým osmiválcem je v dnešní době skutečnou raritou. Pokud se takový vůz stane základem pro odvážné úpravy, můžeme si být jisti, že výsledkem bude jedinečný vůz. Takto vypadá Lexus LCRacer.

Vůz, který vidíte na obrázcích, je výsledkem práce Gordona Tinga. Muže, který je bezpochyby závislý na úpravách Lexusů a vytváření projektů založených na vozech japonské značky. Britský časopis Lexus UK Magazine měl možnost hovořit s ladičem, který pro loňskou výstavu SEMA 2021 připravil Lexus LCRacer – unikátní speedster vycházející z otevřené verze modelu Lexus LC. Je to jediný vůz svého druhu na světě.

Jedná se o osmnáctý projekt tohoto tvůrce

Vytvoření tohoto projektu by nebylo možné, nebýt zkušeností Gordona, který má na svém kontě již 18 originálních úprav vozů Lexus. Vůz, který vidíte na fotografiích, měl být představen na veletrhu SEMA 2020. Loňský ročník, který byl otevřen pro návštěvníky a média, byl velmi produktivní a stánek Lexus byl téměř zaplněn. LCRacer je jedním z exponátů, které se neustále zdokonalují a vylepšují.

Co se změnilo v porovnání se sériovým Lexusem LC 500 Cabrio?

Lexus zůstal kabrioletem, ale jeho silueta nyní připomíná speedster. Nový tvar karoserie je výsledkem speciálního překrytí z uhlíkových vláken od renomovaného japonského ladiče. Doplňky, plastové a karbonové prvky má na svědomí společnost Artisan Spirits, kterou není třeba automobilovým nadšencům představovat. Díly přišly do kalifornské dílny přímo z Japonska a přeprava rozhodně neskončila jen u jednoho balíku. Kromě výše zmíněného překrytí, které je vrcholem projektu, dostal Lexus novou karbonovou kapotu, prahové lišty a decentní (speciálně pro Artisan Spirits) nástavce blatníků. Ting řekl, že chtěl zachovat vzhled blízký továrnímu a nepřehánět to s okázalými úpravami. Bylo to úspěšné? Každý musí posoudit sám.

Kromě aerodynamických prvků na náraznících a prahových lištách se na zadních dveřích modelu LCRacer nachází také malý spoiler z uhlíkových vláken. Zadní část se vyznačuje také rozměrným difuzorem a opálenými titanovými koncovkami výfuku. Jedná se o další výrazný prvek z katalogu Artisan Spirits a jednu z mála změn, které lze označit za mechanické úpravy. Pod kapotou se totiž nachází standardní pohonná jednotka.

Pod dlouhou kapotou Lexusu LC se nachází známý motor 5.0 V8. Vidlicový osmiválec zaujme svým zvukem a nabízí bezvadný výkon. Jedná se o jeden z posledních motorů svého druhu a mimochodem o mechanické srdce, které dokonale odpovídá charakteru vozu LCRacer. Benzínový motor dosahuje výkonu 464 koní, a díky tomuto výkonu trvá sprint na stovku pouhých 4,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 270 km/h. Výkony modelu LCRacer by mohly být ještě o něco lepší, protože jeho tvůrce ujišťuje, že úpravy, jako je nahrazení některých komponentů karbonem a odstranění druhé řady sedadel, pomohly snížit hmotnost vozu.

Atmosféra motoristického sportu

„Nikdy jsem kabriolet nepředělával. Doufal jsem, že se v roce 2020 uskuteční výstava SEMA a jedním z vystavovatelů bude Lexus, takže jsem měl na přelomu let 2019 a 2020 několik konceptů a návrhů vozidla. Výstava v roce 2020 byla zrušena, ale to mi dalo více času, protože jsme začali pracovat na voze pro rok 2021,“ řekl Ting.

Přestože tvůrce Lexusu LCRacer měl dostatek času na vypilování designu, zdá se, že práce na voze stále pokračují. Není překvapením, že pozornost věnovaná detailům je u modelu LC patrná pouhým okem a že výsledný design musí soupeřit s tím, co dali dohromady inženýři a designéři Lexusu. Na seznamu má specialista ještě uloženo mírně přesnější uložení překrytu „speedster“ a čalounické práce. A až dokončí práci na LCRacer? Ting nesnáší prázdnotu ve svém kalifornském studiu. Projekty založené na vozech SUV, jako jsou Lexus GX a LX, čekají ve frontě.

Zdroj: mag.lexus.co.uk