Lancia oznámila velký návrat. Crossover Aurelia dorazí v roce 2026 a nová Delta se objeví o dva roky později

Přidat na Seznam.cz

Existence značky Lancia visí na vlásku již několik let a nad vodou ji drží jediný model – malý hatchback Ypsilon (typ 846) z roku 2011. Pokus s přestavěnými Chryslery příliš nevyšel, Italové byli (pravděpodobně oprávněně) kritizováni za to, že tyto vozy nejsou dostatečně výjimečné, ale ještě horší pro ně bylo, že je kupovalo příliš málo zákazníků, a tak v tichosti zanikly. Společnost Stellantis to chce nyní napravit a představí tři nové modely. Nástupce městského mini, crossoveru Aurelia a nové Delty se objeví do roku 2028, jak píše server Carscoops.

Ještě na začátku minulého desetiletí prodávala Lancia kolem 100 000 vozů ročně, ale v nabídce měla nejméně čtyři modely. Posledních sedm let měla pouze model Ypsilon. A je skutečně neuvěřitelné, že za prvních osm měsíců roku 2022 se podařilo zpeněžit 27 400 kopií. To je téměř o 1 500 kusů více, než se Alfě Romeo podařilo prodat za celý loňský rok! Tím se však v Lancii utěšovat nemohou, pokud chtějí přežít, musí udělat mnohem víc.

Prvním krokem k záchraně bude nová generace modelu Ypsilon, která přijde již za dva roky a stane se vlastně posledním vozem značky s konvenčním spalovacím motorem. Poté budou následovat už jen elektromobily.

První baterií poháněný model Lance bude Aurelia, vlajková loď s potvrzenou délkou 4,6 metru. To samozřejmě není mnoho; mluvíme o voze, který bude o deset centimetrů kratší než třídveřové BMW. Na rozdíl od mnichovského stroje však nepůjde o sedan nebo kombi, ale Italové vyrukují s crossoverem.

V současné době se spekuluje o tom, že by se nový vůz mohl siluetou a proporcemi podobat sesterskému Peugeotu 408, Citroënu C5 X nebo připravovanému Opelu Manta, ale je jasné, že design Lancie bude muset být jedinečný, aby skutečně zaujal. Přesně to slibuje šéf stylistiky Jean-Pierre Ploué, který naznačil, že vůz dostane osvětlenou mřížku chladiče nebo LED světla připomínající světla na konceptu Fulvia z roku 2003.

Interiér má být inspirován italským luxusním nábytkem. To platí jak pro výběr špičkových materiálů, tak pro kvalitu zpracování. Generální ředitel společnosti Lancia Luca Napolitano prozradil, že jejich referenční značkou je Mercedes. Pro ty, kteří si pamatují, že Italové „jen“ následují módu, místo aby sami určovali trendy, to bude asi zvláštní a možná i trochu nepochopitelné, ale mnoho zákazníků to zajímat nebude.

Očekává se, že nová Aurelia dostane v současnosti nejmodernější platformu STLA společnosti Stellantis, která se připravuje také pro Alfu Romeo. Jaký je tedy mezi nimi rozdíl? Zatímco Alfa má být sportovní, elegantní a „atletická“, Lancia půjde cestou luxusu, stylu a pohodlí.

Do podvozku budou integrovány baterie o kapacitě 87 nebo 104 kWh, přičemž větší sada baterií by měla stačit na dojezd kolem 700 kilometrů. Základem bude model s jedním motorem o výkonu přibližně 150 kW (204 k), zatímco nejvýkonnější verze se dvěma elektromotory by měla dosáhnout výkonu 330 kW, což je téměř 450 k.

Aurelia bude mít premiéru v roce 2026, ale není to jediný elektromobil, na kterém značka v současnosti pracuje. Nová Delta má přijít v roce 2028, přičemž Lancia dostane od Stellantisu desetileté moratorium, aby prokázala její trvanlivost. Pokud se mu to nepodaří, skončí nadobro.

Zdroj: carscoops.com