Koncern Volkswagen vyvíjí bezdrátové nabíjení pro své elektromobily

Přidat na Seznam.cz

Zdá se, že budoucnost automobilového trhu je již nastíněna, a že elektrické vozy budou přicházet se stále vyšší kvalitou, autonomií a bezpečností. To jsou klíčové body, které uživatele zaujmou, samozřejmě kromě ceny. V oblasti použitelnosti a autonomie je stále co zlepšovat, ale právě zde koncern Volkswagen v současné době investuje do výzkumu, píše portál Remonews.com.

Automobilový gigant vyvíjí instalaci bezdrátového nabíjecího systému pro své elektromobily. Podle majitele značek VW, Porsche, Audi, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a dalších je dosavadní pokrok značný a dosahuje nabíjecího výkonu 120 kW.

Elektromobily, které se nabíjejí bezdrátově, budou za chvíli „normální“ záležitostí
Kromě rychlosti nabíjení chtějí značky automobilů také větší použitelnost, pokud jde o napájení vozidel. Technologie bezdrátového nabíjení pro elektrická zařízení by tak mohla být blíže než kdykoli předtím. Jak jsme již několikrát ukázali, v této technologické oblasti je mnoho dobrých pokroků. Některé značky vozidel veřejné dopravy mají tyto systémy v běžném provozu již několik let. Koncern Volkswagen nyní v tomto ohledu činí významné pokroky, které jeho příští generaci elektromobilů umožní snadnější dobíjení baterií bez nutnosti použití kabelů.

Podle toho, co bylo zveřejněno, probíhá v současné době spolupráce mezi koncernem Volkswagen, Národní laboratoří Oak Ridge a Univerzitou v Tennessee. Tyto týmy se zaměřují na vývoj technologií pro některé elektrické modely skupiny. To vše se děje prostřednictvím inovačního centra v Knoxville, které patří americkému koncernu Volkswagen, kde podle nedávné zprávy zveřejněné samotnou značkou již došlo k významnému pokroku v této oblasti.

Možnost bezdrátového nabíjení je v současné době již velmi zajímavá
Až dosud byla dobíjecí kapacita těchto vozů velmi špatná, což bylo spojeno se znepokojivým celkovým zahříváním systému. V současné době a po několika přírůstcích dochází k výraznému zvýšení rychlosti bezdrátového nabíjení. Dotyčné skupině se již podařilo zvýšit výkon dobíjení z 6,6 kW, kterého dosáhla dříve, na 120 kW. Tento rozdíl je více než pozoruhodný, ale tím jejich plány nekončí. Jak již bylo uvedeno jako cíl, konstruktéři chtějí nastavit nabíjecí výkon nad 300 kW.

Tento cíl bude stačit k dobití vozu Porsche Taycan na 80 % za pouhých 10 minut, což jsou čísla, která jsou v současnosti možná při použití současného procesu nabíjení na ultrarychlé nabíjecí stanici. Stále je však třeba překonávat překážky. Jednou z největších nevýhod této technologie je zatím ztráta energie mezi vysílacím zařízením a přijímačem, což je u tohoto způsobu nabíjení zcela běžné, a to nejen u vozidel, ale i u většiny technologických zařízení. Pokrok v této oblasti byl velmi důležitý, protože se podařilo snížit tuto ztrátu na pouhá 2 % a dosáhnout 98% účinnosti dobíjení.

Nová technologie, která by mohla přinést revoluci v nabíjení elektřiny
Xin Sun, ředitel Národní laboratoře Oak Ridge, ujistil média, že je skupině Volkswagen obzvláště vděčný za podporu vývoje tohoto bezdrátového nabíjecího systému. Pro tento projekt byla speciálně navržena vícefázová elektromagnetická cívka s výkonovou elektronikou, která zajišťuje vysokou úroveň přenosu energie v kompaktním systému. Tím se přímo dosahuje praktické eliminace vedlejších škod na zdraví samotné baterie vozidla.

Zdroj: Remonews.com