Koncept Gen.Travel: takhle má podle VW vypadat náhrada za lety na krátké vzdálenosti

Přidat na Seznam.cz

Vypadá to jako originální nápad. Namísto dlouhých vnitrostátních letů po letištích nebo přestupů v sousedních státech vám plně autonomní vozidlo zastaví před domem a odveze vás, kam potřebujete – od dveří ke dveřím. Až na to, že nový koncept Gen.Travel od Volkswagenu vypadá podobně jako čtyři roky staré Volvo 360c, které nabízelo přesně totéž, včetně možnosti přeměnit sedadlo na postel a využít noční cesty k odpočinku nebo spánku.

Volkswagen se v rámci nové strategie nazvané New Auto pouští do zcela nových oblastí mobility. Výsledkem je koncept Gen.Travel, čistě elektricky poháněný vůz, který by měl své cestující dopravit do cíle zcela autonomně.

VW svou novinku popisuje jako kombinaci sedanu a MPV, ale o elegantním výsledku se moc mluvit nedá. Vypadá trochu jako dvě krabice v jedné, ale jsou na něm přinejmenším dvě zajímavé věci. Jednak velké křídlové dveře a pak skutečnost, že typické logo byste na tomto voze hledali marně. Místo toho koncern prezentuje tento model jako výrobek skupiny Volkswagen.

Gen.Travel má být ale atraktivní především pro posádku, protože vůz jako takový mají provozovat společnosti nabízející cestovní služby. Jinými slovy, mobilita jako služba.

Aby bylo možné vyhovět různým potřebám, má vozidlo modulární koncepci kabiny, kterou lze individuálně přizpůsobit pro každou konkrétní cestu, ať už ve dne nebo v noci. V závislosti na konfiguraci získáte buď čtyři sedadla proti sobě, nebo konferenční stolek, pokud se pohybujete ve skupině a potřebujete pracovat. Má být ideální pro služební cesty.

Pokud se vaše práce protáhne, mohou cestující na zpáteční cestě využít Gen.Travel jako pojízdný hotel a sedadla mají být vybavena blíže nespecifikovaným zádržným bezpečnostním systémem, který v případě nehody ochrání i spící cestující. Systém osvětlení by měl zajistit hluboký spánek navzdory pohybu tím, že podporuje produkci spánkového hormonu melatoninu.

Pokud cestujete s rodinou, o zábavu by se měl postarat systém rozšířené reality nebo možnost otáčet sedadla podle potřeby. Pokud trpíte kinetózou, aktivní okolní osvětlení by se mělo opět postarat o její potlačení.

Volkswagen neposkytl žádné konkrétní informace o pohonném ústrojí, velikosti baterie ani o dojezdu modelu Gen.Travel. Prozradil pouze, že vůz by měl mít aktivní podvozek schopný kompenzovat vertikální a boční pohyby při akceleraci, brzdění nebo zatáčení a samozřejmě se v první řadě postarat o vysoký jízdní komfort. O prodloužení dojezdu by se pak postarala umělá inteligence, která by dokázala tato vozidla se stejným účelem spojit do „vlaků“, čímž by se snížil aerodynamický odpor a prodloužil dojezd.

Wolfsburg také dává jasně najevo, že tento vůz nikdy nepůjde do sériové výroby. Jedná se o výzkumný projekt. Některé z jednotlivých prvků by se však nakonec mohly objevit ve výrobních modelech.

Zdroj: redakce, VW