Kéž by se vyráběla! Tohle je hříšná studie od Škodovky

Přidat na Seznam.cz

ŠKODA VISION GT je studie jednomístného sportovního vozu s plně elektrickým pohonem. Inspirovala se vozy 1100 OHC, které v minulém století závodily na závodních okruzích. Přiblížíme vám zákulisí výroby.

První náčrty a myšlenka projektu vznikly v roce 2019, kdy se tým designérů zaměřil na krásný vůz 1100 OHC. „Zrovna se blížilo 125. výročí značky a nás napadlo, že bychom v jeho rámci mohli oslavit závodní historii značky. Čerstvě zrestaurovaný vůz ŠKODA 1100 OHC se ukázal být skvělým zdrojem inspirace,“ říká za tým designérů exteriéru Franc Le Gall.

„Uvažovali jsme o prostém oživení původního modelu 1100 OHC, druhou možností byl futurističtější design pro digitální svět budoucnosti. Po konzultaci s šéfdesignérem Oliverem Stefanim jsme se rozhodli obě varianty spojit a vytvořit fúzi minulosti a budoucnosti,“ dodává jeho kolega Julien Petitseigneur.

VISION GT byl poprvé vytvořen výhradně v digitálním prostředí. Designéři načrtli různé verze a jednotlivé nápady spojili do konečného celku. „Opravdu jsme si užívali tvůrčí svobodu, která nám umožnila posouvat vlastní hranice,“ říká Franck Le Gall. Tým při přípravě studie zašel nečekaně daleko a výsledkem je vize jednomístného sportovního elektromobilu, který (podle představ designérů) spočívá na mírně upravené platformě sériového modelu OCTAVIA RS.

Jediným omezením byla naše představivost

Konstruktéři promysleli i řadu dalších detailů: optimální jízdní vlastnosti zajišťuje aktivní aerodynamika a o ideální vyvážení zátěže se stará aktivní kokpit s odpruženým sedadlem řidiče. Řidič řídí pomocí futuristického zploštělého karbonového volantu. Plochá obrazovka palubního systému slouží zároveň jako větrný štít a vůz zobrazuje důležité informace v podobě head-up displeje na hledí řidičovy přilby.

Přestože studie VISION GT byla navržena především pro herní a digitální svět budoucnosti, nakonec byl vytvořen i fyzický model konceptu pro účely fyzické prezentace na výstavě Design and Transformation v Bruselu. Zmenšený model byl vyroben především pomocí 3D tisku, ale důležitá byla i zručná řemeslná práce oddělení ŠKODA Design.

Zdroj: Škoda Storyboard