Kamiony bez řidiče budou realitou. Volvo se spojilo se společností Aurora a odhalilo autonomní návěsový kamion
Společnost Volvo odhalila svůj první samořízený nákladní automobil připravený k výrobě, který vyrábí společně se společností Aurora. Ta se zabývá technologiemi autonomního řízení a založili ji bývalí manažeři společností Google, Uber a Tesla, informuje portál The Verge.
Nákladní vozidlo je založeno na novém modelu VNL společnosti Volvo, což je návěs třídy 8 určený pro dálkovou přepravu. Autonomní verze kamionu je vybavena řadou senzorů a kamer, které pohánějí systém autonomního řízení 4. úrovně společnosti Aurora, který umožňuje provoz kamionu bez člověka za volantem. Společnosti uvádějí, že nákladní vozidlo je účelově navrženo a vyrobeno pro hardwarový a softwarový zásobník samořízeného systému společnosti Aurora.
Myšlenka účelové výroby vozidla je důležitá pro masovou výrobu samořiditelných nákladních vozidel, která je klíčová, pokud mají společnosti někdy dosáhnout návratnosti obrovských finančních prostředků, které investovaly do vývoje AV.
Spolupracují už několik let
Společnost Volvo, která vyrábí přibližně 10 % světových nákladních vozidel třídy 8, začala se společností Aurora poprvé spolupracovat v roce 2018 na řešeních pro samořízené nákladní automobily. Společnosti testovaly svou technologii na veřejných silnicích, přičemž společnost Aurora najezdila 1,5 milionu kilometrů na komerčních silnicích.
Do roku 2027 plánují náklaďáky bez řidiče ve velkém
Společnost Aurora uvedla, že v letošním roce plánuje nasadit 20 plně autonomních nákladních vozů, přičemž do roku 2025 chce rozšířit jejich počet na přibližně 100 a případně je prodat dalším společnostem. Společnost také spolupracuje s německým dodavatelem automobilů Continental na nasazení nákladních vozidel bez řidiče ve velkém měřítku v roce 2027.
Kdysi se předpokládalo, že autonomní nákladní vozidla budou v masovém rozšíření předcházet robotické osy a osobní autonomní vozidla, ale na své cestě narážejí na podobné překážky jako tyto jiné typy vozidel. Některé společnosti ukončily činnost, jiné omezily plány na nasazení nákladních vozidel bez řidiče, protože se časové plány protáhly do budoucnosti a financování vyschlo. Jiné automobilky jsou stále optimistické a navrhují vlastní autonomní nákladní vozidla s pevnými termíny nasazení.
Veřejné mínění o autonomních vozidlech má navíc klesající tendenci, mimo jiné díky chybným krokům společností jako Tesla a Cruise, z nichž druhá byla nucena pozastavit provoz v celé zemi poté, protože jedno z jejích vozidel zranilo chodce.
Zdroj: The Verge