Kabriolet Mercedes-AMG CLE 53 úspěšně válcuje konkurenci od BMW
Nový kabriolet Mercedes-AMG CLE 53 byl odhalen jako základní model výkonné divize v Affalterbach. Svými aspekty je zatím lepší než konkurenční model BMW M440i. Disponuje výkonem 442 koní, agresivnějším designem a řadou vylepšení podvozku zaměřených na výkon, píše server AutoCar.
Pohon
Přichází jako poslední model divize Mercedes AMG, který dostal mild-hybridní pohonné ústrojí (elektromotor asistuje spalovacímu) – po modelech A45, C43 a GT 53 4-Door Coupé, a používá stejný 3,0 litrový řadový šestiválec M256 se dvěma turbodmychadly jako sedan E53, doplněný o 48V startér-generátor. Ten poskytuje výkon 442 koní a 413 N.m, ale točivý moment lze zvýšit o 442 N.m po dobu 10 sekund, když řidič zvolí funkci overboost.
Vůz zvládne zrychlit z 0 na 62 km/h za 4,2 s – rychleji než BMW M440i i Ford Mustang GT, a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 155 km/h. V rámci volitelného výkonnostního paketu AMG ji lze však zvýšit na 174 km/h. Výkon motoru je rozdělován prostřednictvím systému pohonu všech kol s regulací točivého momentu a také devítistupňové převodovky. Samotná převodovka je vybavena dvouspojkovou funkcí a údajně má „nulovou prodlevu“ při řazení bez ohledu na zvolený jízdní režim.
Turbodmychadla byla posílena o elektrický kompresor zvyšující tlak, který v 10 sekundových dávkách produkuje 39 N.m točivého momentu navíc. Samostatný elektrický kompresor rovněž zlepšuje výkon při rozjezdu i odezvu při nízkém tlaku. Turbodmychadla byla posílena o elektrický kompresor zvyšující tlak, který v 10 sekundových dávkách produkuje 39 N.m točivého momentu navíc. Samostatný elektrický kompresor rovněž zlepšuje výkon při rozjezdu i odezvu při nízkém tlaku.
Exteriér
Kabriolet dostal také řadu designových úprav, které odpovídají jeho označení AMG. Jeho rozšířené blatníky předních kol pod kterými se skrývají rozšířená kola, která jsou o 58 mm širší než u standardního modelu CLE, dále je zde přední mřížka specifická pro AMG, hlubší přední a zadní nárazník, zvětšené otvory pro vzduch, čtveřice výfuků a nové designy kol z lehkých slitin – k dispozici jsou kola o velikosti 19 nebo 20 palců.
Vůz je také standardně vybaven řízením zadní nápravy, dvoukomorovými tlumiči nastavenými tak, aby minimalizovaly náklony karoserie, a většími brzdami. Volitelný výkonnostní paket AMG přidává červené brzdové třmeny, režim driftování, funkci „race start“, která zkracuje čas 0-62 km/h na 4,2 s, a speciální uložení motoru pro hladší chod.
Speciálně pro kabriolet si řidič může nakonfigurovat systém Aircap od Mercedesu, který pomocí větrného deflektoru usměrňuje proudění vzduchu mimo hlavy řidiče a spolujezdce. Látkovou střechu lze zvednout nebo spustit během 20 s a sedadla s koženým čalouněním jsou opatřena potahem, který je údajně udržuje o 12 °C chladnější než jejich neošetřené ekvivalenty na přímém slunci. Stejně jako u modelu SL je vůz vybaven 11,9 palcovým dotykovým displejem, jehož úhel lze libovolně nastavit v rozmezí 12 až 32 stupňů.
Cena
O tomto modelu však zatím Mercedes mlčí o cenách, ale očekává se že cena kupé bude začínat na 2 129 000 korunách a je pravděpodobné, že za kabriolet si budeme muset připlatit dalších zhruba 145 900 korun.
Zdroj: AutoCar