Jozef Kabaň plánuje přívětivější tvář pro Volkswageny. Budoucí vozy by se měly „usmívat“

Přidat na Seznam.cz

Více emocionální a méně vážné. Tak mají vypadat nové Volkswageny po ohlášené změně strategie, která se zaměřuje na design budoucích vozů. Postará se o to šéfdesignér německého koncernu, Slovák Jozef Kabaň, který tvrdí, že agresivně vyhlížející přední část není tou správnou taktikou, jak oslovit zákazníky, jak píše server Autocar.

Říká, že proto přinesl nový průkaz totožnosti. Buzz v tomto ohledu zásadní obrat a začátek nové éry. Elektrobus hýří retro designem a připomíná legendární stroje T1 z dřívějších dob, kterým se přezdívalo Bulli.

Nové vozy, které německá automobilka představí v příštích letech, by měly vypadat méně vážně, ale o to přátelštěji a veseleji, s větším důrazem na pozitivní emoce. Volkswagen se o tento přístup již pokusil s elektrickým vozem ID.Buzz, který dostal retro design připomínající první generaci VW T1 (typ 2).

„Tento model je plný emocí a stal se ikonou ještě předtím, než vyjel na silnice,“ říká Kabaň o novém ID. Buzz. A dodává, že „všichni jsou z toho nadšení“.

„Budeme se snažit navrhovat naše vozy tak, aby v nich bylo více emocí. Samozřejmě záleží na konkrétním produktu, ne každé auto může být tak pozitivní a přátelské jako ID. Buzz, ale jedno je jisté. Konkrétních kroků v tomto směru bude přibývat, a to nejen v segmentu elektromobilů,“ naznačuje slovenský designér.

Nový předseda představenstva Volkswagenu a bývalý šéf Škody Thomas Schäfer považuje design vozů za prioritu. Němci zkrátka chtějí posílit emocionální vazbu, kterou k nim zákazníci mají. „Volkswagen musí být přátelštější, ne agresivnější,“ souhlasí Schäfer. Také si myslí, že agresivní přední část vozů nefunguje, i když ne všechny modely budou mít „usměvavý“ obličej jako VW Buzz.

Zdroj: autocar.co.uk