Jedním slovem nádhera. Redakce smeká před designem supersportu od MV Agusty

Přidat na Seznam.cz

MV Agusta se sice minulý týden přímo neúčastnila výstavy Eicma v Miláně, ale to jí nebránilo v tom, aby si ukradla titulky novin s tímto úžasným modelem Superveloce Serie Oro.

Superbike s karbonovým pláštěm používá jako základ model Brutale 1000RR, což znamená stejný řadový čtyřválec o objemu 998 cm3 s výkonem 209,1 koní a nainstalovaným závodním kitem.

Uvnitř tohoto motoru najdete protiběžný hřídel, který se otáčí dvojnásobnou rychlostí než primární hnací hřídel s cílem snížit vibrace a podpořit rychlejší průjezd zatáčkou. K dispozici je také stejný rám a jednostranná kyvná vidlice, nyní však oděná do karbonové karoserie inspirované závodním supersportem MV 500 GP z roku 1972.

Model Serie Oro, který bude nabízen vedle menšího tříválcového modelu Superveloce 800, se má u prodejců objevit v polovině příštího roku za cenu přibližně 1 400 000 korun.

Celkem 40 prvků motocyklu je vyrobeno z uhlíkových vláken, včetně sady křídel, která podle MV vytvářejí přítlak 39,2 kg při rychlosti 320 km/h.

K dispozici jsou také karbonové kryty kotoučových brzd, které se snaží vzdát hold starým bubnovým brzdám a zároveň chladit třmeny, což je u motocyklu schopného dosáhnout tak vysoké rychlosti nezbytné.

MV Agusta také tvrdí, že konstrukce umožňuje proudění vzduchu kolem brzd směrem k chladičům chladicí kapaliny a oleje pro lepší regulaci teploty. Vzduchové otvory jsou také podél karbonových kapotáží.

Navzdory pověsti superbiku byla Serie Oro záměrně vyrobena pohodlněji a méně extrémně než tradiční okruhové stroje a je vybavena elektronicky nastavitelnými vidlicemi Öhlins NIX pro kvalitní jízdu.

K nim je připojen zadní tlumič Öhlins TTX, který se šroubuje přímo na kyvnou vidlici. Jak se u motocyklu tohoto kalibru očekává, brzdný účinek zajišťují špičkové monoblokové třmeny Brembo Stylema, které se zakusují do mohutných předních 320mm kotoučů.

K dispozici jsou také pětipaprskové kované hliníkové ráfky a čtyři výfuky pod sedlem, stejně jako na přelomovém modelu F4.

Kromě toho je k dispozici sada elektroniky citlivé na náklon a 5,5palcový barevný TFT přístrojový panel pro jejich ovládání, navíc s možností mobilního připojení.

Zdroj: redakce; MCN