Je životnost elektromobilu Xiaomi skutečně omezena na 200 000 km? Je dokonce vyšší

Přidat na Seznam.cz

Právě představený nový elektromobil Xiaomi SU7 se stále dostává na titulní strany novin. Tím spíše, že tento elektrický sedan je ve skutečnosti mnohem odolnější a robustnější, než se dříve myslelo, a má mimořádně dlouhou životnost.

O novém telefonu Xiaomi SU7 už nějakou dobu mluvíme. A to z dobrého důvodu: elektrický sedan byl oficiálně představen na začátku letošního roku, ale ještě neodhalil všechna svá tajemství.

Neuvěřitelná životnost

O prvním automobilu čínské společnosti vyrábějící chytré telefony se mluví již od konce loňského roku, kdy byly zveřejněny ukradené fotografie. Zatímco však první dodávky již začaly a objednávky značně převyšují prognózy, o konkurentovi pro Tesla Model 3 se opět mluví. A tentokrát jde o jeho životnost, kterou výrobce na online konferenci oznámil v rozmezí 150 000 až 200 000 kilometrů.

Tyto údaje se mohly ukázat jako poněkud neuspokojivé, vzhledem k tomu, že průměrný elektromobil může ujet 200 000 až 500 000 kilometrů. Někteří řidiči však dokázali ujet více, včetně jednoho majitele Tesly Model S, který dosáhl 1,9 milionu kilometrů. Ale je to skutečně pravda? Ne tak docela, jak vysvětluje čínský web Car News China. Web citoval mluvčího pekingské společnosti, který se snažil objasnit několik bodů. Společnost vysvětluje, že životnost jejích vozů je ve skutečnosti mnohem delší, aniž by uvedla přesná čísla.

Výrobce vysvětlil, že v porovnání s ostatními konkurenty použil desetkrát více testovacích vozů, než je průměr v daném segmentu. Ty jsou stále řízeny inženýry značky, a to na vzdálenostech od 150 do 200 000 kilometrů. Cílem je mimo jiné zajistit, aby nové funkce dobře fungovaly. Proto si někteří mysleli, že životnost je omezena na 200 000 km.

Rozsáhlé testování

Podle informací výrobce absolvoval nový SU7 před oficiálním uvedením na trh nejméně 5,4 milionu kilometrů testování, aby bylo zajištěno, že vůz splňuje požadavky. Testy probíhají i po zahájení dodávek, celkem se jedná o 7 milionů kilometrů. Je však třeba podotknout, že tato čísla se s největší pravděpodobností týkají všech vozů, nikoliv pouze jednoho vozu najednou. Cílem společnosti Xiaomi je dosáhnout 11 milionů během několika následujících měsíců.

Ať už je to jakkoli, úspěch elektrického sedanu pokračuje v nezmenšené míře. Dokonce natolik, že se vedení společnosti rozhodlo zrychlit výrobu ve své čínské továrně, aby udržela krok. V současné době již trvá výroba jednoho vozu pouhých 76 sekund, což představuje přibližně 10 000 vozů měsíčně. Firma však chce brzy dosáhnout hranice 20 000, a to tak, že výrobní linky poběží 16 hodin denně. A to v době, kdy je poptávka obrovská, a to natolik, že šéf značky Lei Jun vyzval spěchající zákazníky, aby si objednali vůz jiné značky.

Zdroj: Frandroid