Jaké jsou nejčastější problémy nejoblíbenějšího motoru ve střední Evropě?

Přidat na Seznam.cz

Jaké jsou nejčastější problémy motoru 1.9 TDI? Informace popsal server VW Tuning.

Volkswagen začal vyrábět motor 1.9 TDI na počátku 90. let a vyráběl jej až do roku 2007. Existují především dva různé motory VW 1.9 TDI. Před rokem 2003 se vyznačoval méně výkonným motorem s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem, který měl výkon od 74 koní až po 110 koní a kroutící moment od 154 Nm až po 235 Nm. Motor 1.9 TDI po roce 2003 představil nový systém vstřikování paliva Pumpe Dus“, který dosahoval výkonu 74 koní až 158 koní a kroutící moment 156 Nm až 329 Nm. Někdy se motory po roce 2003 označují jako 1.9 TDI PD.

VW 1.9 TDI je nejvíce známý pro svou nízkou spotřebu paliva, která se pohybovala od 7,3 litrů na 100 kilometrů ve městě a 4,9 litrů na 100 kilometrů na dálnici.

Únik oleje

Bohužel se jedná o jeden z nejčastějších problémů těchto motorů, který je způsoben především těsněním víka ventilů. Těsnění víka ventilů jsou gumová a mají tendenci selhávat kvůli vysoké teplotě a tlaku, který je na ně vyvíjen.

Porucha vstřikovače

Vstřikovače paliva v motoru 1.9 TDI dodávají palivo přímo do válců motoru, čímž iniciují jeho spalování. Pokud máte špatný vstřikovač, vaše vozidlo bude mít nízkou spotřebu paliva v důsledku toho, že do válců není tlačeno optimální množství paliva. Existuje několik způsobů, jak může vstřikovač paliva selhat. Může být ucpaný, může být netěsný nebo prostě jen vadný. Oprava prvních dvou případů může být levnější, ale doporučuje se vyměnit celý vstřikovač, aby se předešlo dalším problémům v budoucnu.

Ucpaný EGR ventil

Ventil recirkulace výfukových plynů (EGR) je běžným problémem většiny dnešních dieselových motorů. Hlavním účelem systému EGR je snížit emise vycházející z motoru a vycházející z výfuku. Ventil EGR konkrétně spojuje výfukové potrubí se sacím potrubím a filtruje saze, které se uvolňují z motoru.

Samotný EGR ventil není náchylný k poruchám. Obvykle to končí tak, že všechny nahromaděné saze a karbon zablokují ventil, aby mohl správně filtrovat. K ucpání ventilu dojde pravděpodobně jednou nebo dvakrát během životního cyklu vozidla.

Porucha rozvodového řemene

Bohužel se jedná o častý problém nejen u motorů 1.9 TDI, ale u mnoha motorů značek Audi a VW. Rozvodový řemen konkrétně u motoru 1.9 TDI pohání hlavu válců, vstřikovací čerpadlo, vačkový a klikový hřídel a zajišťuje jejich synchronizaci. Pohání také vodní čerpadlo motoru. Pozornost věnujte doporučenému intervalu údržby rozvodového řemene. Výměna se může pohybovat v rozmezí 64 000 až 160 000 kilometrů. Pokud váš rozvodový řemen praskne, může to vést k vážnému poškození motoru.

Chrastění/porucha dvouhmotového setrvačníku (DMF)

Tento častý problém se vyskytuje u motorů značek Audi a Volkswagen 1.9 TDI s manuální převodovkou. Dvouhmotový setrvačník (DMF) je umístěn na konci klikového hřídele a má tři hlavní účely: zajišťuje plynulý chod vozidla při startování, volnoběhu nebo řazení rychlostních stupňů ve vozidle. Když začne DMF selhávat, začnete slyšet chrastění, které je způsobeno především selháním pružiny v samotné jednotce. Jakmile uslyšíte chrastění, neváhejte s opravou, nebo může dojít k vážnějšímu poškození vozidla.

Porucha těsnění hlavy

Porucha těsnění hlavy není nejčastějším problémem u motorů 1.9 TDI, ale je dostatečně častá na to, aby se dostala do seznamu. Těsnění hlavy je velmi důležitou součástí každého moderního motoru, protože slouží jako těsnění mezi blokem motoru a hlavou válců.

Hlavní příčinou selhání těsnění hlavy je běžné opotřebení nebo přehřátí vozidla. Pokud dojde k jeho selhání, které se většinou označuje jako prasklé těsnění hlavy, je třeba jej okamžitě nechat opravit.

Spolehlivost motoru Volkswagen 1.9 TDI

Stejně jako jakýkoli jiný motor na trhu, i motor 1.9 TDI vydrží déle, pokud se o něj řádně staráte. Ačkoli to zní bláznivě, mnoho motorů 1.9 mívá najeto 250 000 až 300 000 km. Toho se dá dosáhnout pokud jsou dodrženy všechny servisní úkony a správné intervaly.

Zdroj: vwtuning.co