Jak se umělá inteligence zapojuje do obchodování s automobily?

Přidat na Seznam.cz

Umělá inteligence tu s námi už nějaký ten pátek je. Aniž by si to mnozí uvědomovali. Lékařům pomáhá s diagnostikou, těm, jejichž vůz je vybaven parkovacím asistentem, s parkováním.

Co vám seřazuje fotky v mobilu? AI. S kým mluvíte, když se dovoláte na zákaznickou linku většiny firem? Opět s umělou inteligencí. Hodně na ní sází i Petr Vaněček, spolugenerální ředitel firmy AURES Holdings (tu vede Petr Vaněček spolu s Karolínou Topolovou), do jejíž skupiny patří autobazary AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama. Na toto téma se mimo jiné rozpovídal Petr Vaněček v podcastu Pavla Horvátha.

Nákup i prodej pod vedením AI

Podle Patra Vaněčka se AI osvědčila jak v nákupu, tak i prodeji ojetých vozidel. Společnosti pomáhá nastavovat ceny i předpovídat tržní trendy, které zásadně zrychlují obchodní rozhodnutí. „Robot nejprve naskenuje a následně vyhodnotí všechny nové nabídky na trhu,“ jak se Petr Vaněčekrozpovídal pro deník Domácí noviny. Algoritmus poté aktualizuje inzerát, do nichž aplikuje nová cenová kritéria. Chytré že?

Vyšší profitabilita i obrat

V AURES Holdings ale umělou inteligenci využívají i při samotném prodeji aut. Alokační model je třeba schopen zjistit, že vůz nakoupený v Německu by měl být prodán například v Praze, Brně, nebo Ostravě. Zkrátka tam, kde je po něm poptávka. Výsledkem je podle Petra Vaněčka vyšší profitabilita a obrat. AURES Holdings totiž více než sedmdesát procent automobilů prodává jinde, než kde je vykoupí.

Mluví s vámi AI

Své pevné místo má umělá inteligence i v zákaznickém centru holdingu, kde odpovídá na e-maily i telefonické dotazy zákazníků. Jen zlomek hovorů končí u skutečných operátorů. Zaměstnanci, kteří tuto činnost vykonávali, pak byli alokováni na pozice, kde jsou potřebnější. I to zásadním způsobem zvyšuje firemní profitabilitu.