Jak dopadly vozy Tesla na testech německé STK? To byste nečekali! V Tesle je použita stavební pěna

Přidat na Seznam.cz

Německá organizace TÜV má poprvé k dispozici dostatek údajů, aby mohla poskytnout reprezentativní obraz o kvalitě e-automobilů. Výsledek? Elektrické auto Smart je téměř dokonalé, bestseller Renault Zoe má špatné hodnocení a Tesla Model S má dvakrát více závad, než je průměr, informuje web Focus.

TÜV (zkratka pro Technischer Überwachungs-Verein, česky Technické kontrolní sdružení) je německé sdružení organizací, které se zabývají testováním výrobků všeho druhu, za účelem ochrany lidí a životního prostředí proti různým nebezpečím. Jako nezávislý konzultant kontroluje provozy, energetická zařízení, motorová vozidla, zařízení a výrobky, např. zboží pro spotřebitele.

Rozpačité zjištění pro elektromobily, z nichž některé stojí více než 3 miliony korun. Zatímco v průměru pouze 4,7 % všech dvou až tříletých vozidel má při hlavní prohlídce závažné závady, Tesla jich má více než dvakrát tolik.

„S mírou závad 10,7 % by každá desátá Tesla Model S neprošla první hlavní kontrolou a skončila by v poslední třetině. Za Teslou se umístily pouze Dacia Duster a Dacia Logan. Kromě nedostatků u mlhového světla a potkávacích světel má Model S při hlavní prohlídce problémy s vahadly,“ uzavírají experti TÜV.

To nevěstí nic dobrého pro dlouhodobé kvality společnosti Tesla. Vždyť nejstarší Model S je starý pouhých deset let, většina vozů Tesla registrovaných v Německu je mnohem mladší. Kupující ojetých vozů by si proto měli nechat Teslu obzvláště dobře prověřit.

Levnější Tesla Model 3, která může po krátké době zrezivět, protože dutiny vozu byly vystříkány stavební pěnou. Nasaje vodu a ta způsobí po nějaké době rez.

Ačkoli problémy s kvalitou vozů Tesla jsou známé již léta, od náchylnosti ke korozi přes lámání vahadel či pálení baterií až po zadní nárazníky, které v dešti jednoduše odletí, je zde ještě problém z brzdami. „Problémy s brzdovými komponenty jsou pro elektrická vozidla typické, protože se používají mnohem méně často než u vozidel se spalovací motory, a proto častěji korodují,“ říká Joachim Bühler, jednatel sdružení TÜV. Řidiči elektromobilů rádi šetří brzdy a energii pomocí rekuperace, tzv. generátorového brzdění.

Zdá se, že baterie v srdci elektromobilu alespoň neselhávají po několika letech, jak si stěžoval německý automobilový svaz (ADAC) u první generace Nissanu Leaf. Podle zpráv některých majitelů vydrží baterie Tesla mnoho stovek tisíc kilometrů.

Zdroj: focus.de