Italové ukázali, jak by mohl vypadat interiér Fiatu budoucnosti. Dominuje mu jednoduchost
Fiat se nachází v těžkém útlumu, přičemž novinky v EU jsou minimální nebo žádné, pokud si odmyslíme Abarth. Existuje však šance, že by se v příštích letech mohlo začít blýskat na lepší časy. Italové mají prakticky hotový crossover 600 (dvojče Jeepu Avenger), mluví se o vývoji Multiply a zcela jistě se pracuje na nástupci Pandy. Poněkud křečovitě s tím souvisí nejnovější koncept, jak by měl vypadat interiér Fiatu budoucnosti, odkazující na slavnou testovací dráhu. Doufejme však, že to nebude samoúčelný výstřelek.
Koncern Stellantis se netají tím, že Fiat postupně přejde i na výrobu čistě elektrických modelů, takže předpokládáme, že nový koncept interiéru vypadá jednoduše, už jen proto, že nebude potřebovat konvenční ovládací prvky. Je zřejmé, že autonomní řízení je pro značku ještě daleko, o čemž svědčí i přítomnost volantu. Jediným problémem je, že nemá klasický tvar, protože je ovladatelný.
Uprostřed volantu je malý displej, další obrazovku najdeme na palubní desce a kolem ní hromada odkládacích prostor, které mají zlepšit praktičnost vozu. Když pomineme tyto displeje, něco podobného jsme viděli už u vozů ze sedmdesátých a osmdesátých let, jenže všechny tyto ovládací prvky mají připomínat okruh postavený na střeše turínské továrny Lingotto, který Italové vytvořili před 100 lety a který pochopitelně sloužil k testování nových výrobků.
Snad poprvé na elektrickém Puntu
A kde by se měl tento design objevit? Těžko říct, navíc musíme doufat, že volant nakonec dostane normální tvar. Nedokážeme si totiž dost dobře představit, jak by se s ním manipulovalo v městském provozu nebo při parkování. Časem by se však tento koncept mohl objevit ve znovuzrozeném elektrickém Puntu nebo ve zmíněné Pandě.
Zdroj: redakce, FIAT