Innotech Mysterro. Sen brněnského emigranta se bohužel nikdy nenaplnil. Co to bylo za český supersport?
V roce 1995 se na brněnském výstavišti v rámci tehdy populárního Autosalonu objevuje červenorůžový zjev jménem Innotech Mysterro, dvoudveřový roadster s motorem uprostřed.
Příběh jedinečného českého speedsteru se začal už krátce po pádu komunismu, kdy se vrátil na návštěvu staré vlasti brněnský emigrant Zdeněk Mrkvica. Coby milovník rychlých kol přichází se smělým plánem postavit zbrusu nový supersportovní vůz odpovídající americkému vkusu a slunečnému podnebí, který by však stál méně než výrobky renomovaných značek.
Mrkvicovo setkání s designerem Václavem Králem a jeho synem Jiřím dává novému projektu jasnější kontury v tom smyslu, že by mělo jít o jakési volné pokračování Králova staršího díla MTX V8, tentokráte ovšem s otevřenou karoserií typu speedster.
Základem auta byl robustní rám z ocelových trubek, nápravy byly po úpravě převzaty s Chevroletu Corvette C4, karoserie byla z laminátu. Další komponenty výrobce sehnal z různých zdrojů: například pětistupňovou převodovku dodala americká společnost AUI, palivové nádrže zase pocházely z Tatry 613.
V roce 1995 byl konečně představen hotový prototyp. A i když tehdy vzbudil nadšení a velký ohlas, na sériové auto už se nedostalo.
Důvodem neuskutečnění původního plánu byl samozřejmě nedostatek finančních prostředků (snad taky proto auto nemělo ani střechu ani boční skla) a jistě také fakt, že se Mysterro nikdy nepodařilo homologovat, takže je na veřejných komunikacích nepoužitelné.

Po dvaceti letech zapomnění se brněnský speedster objevil funkční znovu na veřejnosti v roce 2015, aby se jej o rok později jeho tehdejší majitel snažil prodat za zhruba 6,5 milionu korun. Zda se to podařilo, se nám nepovedlo zjistit, jisté ale je, že od té doby stopy auta, které v roce 1993 obdrželo národní cenu za design, opět mizí.
- Rozvor: 2700 mm
- Rozměry: 4650 × 2040 × 1150 mm
- Kola/pneumatiky: disky OZ Mito, pneu 275/40 ZR18 vpředu, 335/30 ZR18 vzadu
- Motor: Chevrolet Corvette DOHC V8
- Zdvihový objem: 5737 cm³
- Výkon (kW/ot/min): 298/5800
- Převodní ústrojí: pětistupňová manuální
- Maximální rychlost: 280 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5 s
Zdroj: autosalon.tv; automix.denik.cz; wikipedie