Inflace nahání Dacii nové zákazníky, říká její šéf. Ale boduje i něčím podstatnějším

Přidat na Seznam.cz

Že je Dacia nejdynamičtěji se rozvíjející evropskou značkou, je už tak nějak všeobecně známo. Je také nejlepší v udržování zůstatkové hodnoty a její popularita bere konkurenci vítr z plachet více, než by si mnozí přáli. Jak však upozorňuje vedení automobilky, dochází k dalšímu zajímavému jevu. Inflace nahání k Dacii nové zákazníky a ukazuje zranitelnost přístupu některých automobilek. Je tu však ještě něco jiného.

Úspěchy Dacie se stávají věčně nacvičenou písničkou, která už možná mnohým leze na nervy. Faktem však je, že dynamika rozvoje značky nemá konce a naopak nabírá na obrátkách. Ani současná globální inflace jí neubírá chuť do života. A přestože prodejní a výrobní čísla značky Dacia byla také ovlivněna globální recesí, bylo to v mnohem menší míře než u jiných značek. Jak zdůrazňuje šéf značky Dacia Denis Le Vot, inflace žene do náruče značky Dacia nové zákazníky.

„Inflace nás v celé Evropě zasahuje velmi tvrdě, ceny automobilů rostou rychleji a na vyšší úroveň, než kdokoli z nás předpokládal,“ říká Denis Le Vot o současné situaci. „Tento jev se samozřejmě nevyhnul ani Dacii, přesto si ji nyní vybírá stále více zákazníků, pro které se jiné značky stávají cenově nedostupnými. Je to jedinečná situace, protože stále více zákazníků si nemůže dovolit platit velké peníze za konkurenční vozy s vyšší úrovní výbavy. Zároveň stále více lidí nechce za vůz utrácet tolik peněz jako v minulosti. To je přivádí k Dacii, kde si mohou vybrat vyšší úroveň výbavy a neplatit za nic, co by v reálném životě nepotřebovali,“ pokračuje Denis Le Vot. Dodal také, že značka nabízí velmi dobrý poměr ceny a výkonu.

Hmotnost bude klíčová

V souvislosti se směřováním značky je však ještě jeden důležitý aspekt. Jak vedení značky Dacia zdůraznilo, snaží se navrhovat vozy tak, aby byly vždy lehčí než konkurence. Díky relativní jednoduchosti a propracovanému designérskému pojetí skupiny Renault-Nissan by Dacia měla i v budoucnu těžit z nižší hmotnosti, což se ukáže jako klíčové i z legislativního hlediska (s ohledem na nadcházející emisní legislativu EU). Lehké vozy budou ve skutečnosti upřednostňovány (bez ohledu na použité pohonné ústrojí).

Le Vot prozradil, že Dacia v současné době nepřipravuje nový elektromobil, který by byl větší než současný model Spring. Zákazníci značky jej nepožadují, takže tento úkol převezmou na svá bedra koncernové značky Renault a Nissan. Jedinou současnou novinkou Dacie na poli elektrických vozů je užitková verze Spring Cargo s úložným prostorem o objemu až 1 000 litrů (na úvodní fotografii k tomuto článku).

Zdroj: renaultgroup.com, redakce